شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لندن

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در لندن


برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در لندن

صدها نفر امروز (شنبه) در لندن علیه محدودیت‌های کرونایی و واکسیناسیون در کشورشان اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، صدها نفر امروز (شنبه) علیه واکسیناسیون و محدودیت ها در انگلیس اعتراض کردند. در نزدیکی پارلمان انگلیس معترضان بنرهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود " بدن من قواعد من" و "آزادی به جای قرنطینه". برخی معترضان هم کرونا را به عنوان یک شوخی و یا خبر جعلی ارزیابی کردند. برخی معترضان از بمب های دودزا استفاده کردند.

آمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و روز گذشته به 4182 مورد در عرض 24 ساعت رسید که البته امروز کمی کاهش داشته و به 3398 مورد ابتلای روزانه رسید. هفت نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در انگلیس حدود 39 میلیون نفر در این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اندو روند واکسیناسیون در انگلیس به سرعت پیش می رود.

ویروس جهش یافته هندی اخیرا بخصوص در برخی مناطق مختلف انگلیس در حال شیوع است و همین مسئله موجب شده که برخی کشورهای اروپایی مجددا قواعد سر سختگیرانه ای را علیه مسافران از این کشور در دستور کار قرار دهند.

آلمان هم انگلیس را در لیست پرخطرترین مناطق کرونایی خود قرار داده است.

کشور سوئیس هم به دلیل شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی این کشور را در لیست مناطق خطر کرونایی قرار داده و محدودیت های سفر را علیه آن اعمال می کند. بر این اساس کسی که می خواهد از انگلیس وارد سوئیس شود علاوه بر ثبت نام الکترونیکی باید تست منفی کرونا ارائه داده و پس از آن وارد قرنطینه شود. اتریش و ایرلند هم اخیرا انگلیس را در لیست مناطق پر خطر کرونایی قرار داده و محدودیت هایی را علیه مسافران از این کشورها اعمال کرده‌اند.

این مسئله که آیا انگلیس در ماه آینده می تواند همه محدودیت های کرونایی را بر اساس برنامه ریزی قبلی کاملا لغو کند با توجه به شیوع ویروس هندی در این کشور با تردیدهایی از طرف کارشناسان مواجه شده است. نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که تلاش می کند بتواند برنامه زمان بندی برای لغو همه محدودیت ها در کشورش را به حال اجرا درآورد.

بر اساس اطلاعات رسمی تا به حال در انگلیس 4,480,945 نفر به کرونا مبتلا شده و 127,775 نفر هم در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/