شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#میلیون دلار

رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ معرفی شد؛ با گران‌ترین خودروی جهان آشنا شوید

رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ معرفی شد؛ با گران‌ترین خودروی جهان آشنا شوید

رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ معرفی شد. این محصول سفارشی رولزرویس با قیمت ۲۸ میلیون دلار به عنوان گران‌ترین خودروی جهان محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، آن زمان که تعداد درشکه‌های اسبی در بریتانیا بیشتر از خودروها بود، شرکت رولزرویس به عنوان پادشاه صنعت اتاق‌سازی شناخته می‌شد، ولی این خودروساز طی سال‌های اخیر به جز مدل جذاب سوئیپ تیل سال ۲۰۱۷ به طراحی خودرو تک ساختی نپرداخته که باعث دلسردی هواداران این برند شده است.

اما اکنون این خودروساز بریتانیایی بار دیگر به حوزه اتاق‌سازی روی آورده و از نخستین پروژه جدید خود با نام رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ پرده برداشت.

مشخصات رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱

رولزرویس بوت تیل 2021

قیمت رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ به ۲۸ میلیون دلار می‌رسد که چنین قیمتی آن را به گران‌ترین خودرو جهان تبدیل کرده است. از این رو رولزرویس سوئیپ تیل که حدود ۱۲.۸ میلیون تومان قیمت دارد و در گذشته لقب گران‌ترین خودرو جهان را از آن خود کرده بود اکنون در مقابل رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ یک خودرو ارزان محسوب می‌شود.

رولزرویس بوت تیل 2021

شرکت رولزرویس فقط ۳ دستگاه از بوت تیل را به تولید رسانده که هر سه مدل از لحاظ متریال و تزئینات بر اساس سلیقه مشتریان طراحی شده‌اند. همچنین شرکت رولزرویس به این مشتریان وعده داده تعداد بیشتری از این خودرو سفارشی را تولید نخواهد کرد. تصاویری که در این مقاله درج شده نیز به یکی از سه دستگاه رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ تعلق دارد که توسط یک مشتری بسیار ثروتمند سفارش داده شده است، اما دو خریدار دیگر از رولزرویس خواستند تا نام آنها فاش نشود.

رولزرویس بوت تیل 2021

طراحان این خودروساز بریتانیایی در ساخت رولزرویس بوت تیل یا دم قایقی از دریا و قایق الهام گرفته‌اند. این خودرو از همان پلتفرم معماری لوکس رولزرویس بهره می‌برد که قبلا در فانتوم نیز از آن استفاده شده بود. البته رولزرویس روی این پلتفرم پانل‌های بدنه آلومینیومی دست‌ساز کاملا جدیدی استفاده کرده است. این خودرو حدود ۵۸۰۰ میلی‌متر طول دارد و در نمای جلوی آن شاهد چراغ‌های بسیار باریکی هستیم. در نمای عقب نیز چراغ‌های عقب بسیار باریک‌تر از چراغ‌های جلو با طرح دم قایقی به چشم می‌خورند.

رولزرویس بوت تیل 2021

بخش عقبی باز شونده به عنوان یک ویژگی خاص در این خودرو محسوب می‌شود؛ در این بخش دو در با لولای مرکزی وجود دارد که همانند بال‌های پروانه باز می‌شوند و بخش مجموعه میزبانی را در دسترس سرنشینان قرار می‌دهند؛ در این بخش دو یخچال و یک سرویس کارد و چنگال و ظروف اختصاصی ساخت کریستوفل تعبیه شده است.

رولزرویس بوت تیل 2021

همچنین هنگامی که درهای این بخش باز شوند دو قسمت مجموعه میزبانی برای دسترسی آسان‌تر بالاتر آمده و تا ۱۵ درجه کج خواهد شد. یک جفت صندلی تاشو فیبرکربنی و یک چتر به عنوان سایر اجزای این بخش محسوب می‌شوند.

رولزرویس بوت تیل 2021

برای رولزرویس بوت تیل ۲۰۲۱ یک سقف ثابت نیز در نظر گرفته شده که با برداشتن آن، سرنشینان خودرو از حالت روباز لذت خواهند برد. البته اگر مشتریان این سقف را در آورده و آن را در خانه جای بگذارند، شرکت رولزرویس برای روزهای بارانی یک روکش موقت در نظر گرفته است تا مانع خیس شدن صندلی‌ها شود. این خودرو همانند رولزرویس فانتوم از پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو بهره می‌برد که قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار را ارائه می‌دهد.