شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق

شکاف دیوار اتحاد در عراق و نفوذ داعش و آمریکا!

عراق از گذر تنش‌های جاری، مستعد ماجراجویی‌های جدید است؛ تحرکاتی که دو بازوی تروریستی «داعشی» و آمریکایی در یک همگرایی جدید علیه اتحاد عراق، ارتش و گروه‌های مقاومت این کشور را همزمان، نشانه رفته است.

شکاف دیوار اتحاد در عراق و نفوذ داعش و آمریکا!

به گزارش منیبان، در تازه‌ترین رخدادها، دست‌هایی از شکاف‌های موجود و ناآرامی‌ها در عراق عبور می‌کنند تا دستورکارهایی مخرب را در این کشور میسر کنند.

حملات تروریست‌های داعش به نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» در استان «دیالی» و نیز به ارتش عراق در بغداد، وقتی در کنار اخباری از قصد دولت آمریکا برای حمله به گروه‌های مقاومت عراقی قرار گیرد، پازل همگرایی داعشی-آمریکایی بیش از پیش ترسیم می‌شود.

یک منبع امنیتی امروز (شنبه) از هجوم عناصر داعش به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه «حوض حمرین» دیالی و مجروح شدن دو تن از این نیروها خبر داد.

این منبع آگاه که نام وی اعلام نشده، به برخی رسانه‌های عراقی گفت که «عناصر داعش حمله‌ای به تیپ ۲۴ الحشد الشعبی در نزدیکی حوض حمرین در شمال شرقی دیالی کردند؛ اقدامی که به مجروح شدن دو تن از این نیروها با گلوله تک تیراندازان داعشی منجر شد».

در حادثه‌ای جداگانه، عناصر داعشی به تیپ ۵۹ ارتش عراق در شمال بغداد (محله الطارمیة) حمله کردند، هر چند در نهایت با هوشمندی نیروهای ارتش عراق، این حمله با پاتک موفقی روبرو شد و یکی از اعضای داعش به هلاکت رسید.

درست است اینکه گفته‌اند؛ قانون دوستی حتی بر مبنای «دشمن دشمن من، دوست من است»، مسافت‌بردار نیست. هزاران کیلومتر آنسوتر در آمریکا، روزنامه «دیلی کالر» از ائتلاف نانوشته داعشی‌ها با آمریکایی‌ها پرده برداشت. دیلی کالر نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال برنامه‌ریزی برای حمله به «گروه‌های شیعه» مسلح در عراق است.

این روزنامه حتی با این عبارات به وضوح به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا اذعان می‌کند که مقامات آمریکایی از زمان حمله به (سردار سپهبد شهید حاج) «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس ایران، موضع تهاجمی گرفته‌اند، «اما هر حمله‌ای به دستور شخصی رئیس جمهوری آمریکا نیاز دارد».

شورای امنیت ملی آمریکا نیز از هر گونه توضیحی درباره این اظهارات خودداری کرده است.

واقعیت این همکاری و همراهی داعشی-آمریکایی، البته نه موضوعی جدید و نه چندان غریب است. ناظران تحولات چند سال اخیر عراق می‌دانند که کافی است نگاهی به آرشیو حمایت لجستیکی و پشتیبانی و ترابری نیروهای آمریکایی از داعشی‌ها در طول سالهای نبرد نیروهای مقاومت با این گروه تروریستی انداخته شود تا حجم نیاز متقابل دشمنان مشترک اتحاد عراق مشخص شود.

واقعیت دیگر این است که ورود داعش یا آمریکا به نقض تمامیت و اتحاد عراق از دروازه اختلاف‌هایی میسر شده است که تلاش دارد، ناآرامی و چند پارگی را به فضای این کشور پس از جنگ، تحمیل کند.

تحولات کربلا پس از ترور مشکوک «ایهاب الوزنی» فعال مدنی، ترور اخیر «هشام المشهدانی» نامزد انتخابات پارلمانی که منابعی در عراق می‌گویند به دست عناصر داعش انجام شد و جنگ تمام عیار رسانه‌ای به ویژه در شبکه‌های اجتماعی علیه گروه‌های مقاومت عراقی به بهانه اعتراضات اخیر، بازداشت «قاسم مصلح» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی و ده‌ها اقدام از این دست، نمونه‌های گویایی است که زمینه را برای ورود ائتلاف داعشی-آمریکایی را از شکاف اختلافات میان گروههای عراقی، میسر کرده است.