شهرخبر

با ادعای نگرانی از تشدید تنش‌ها؛

پاریس خواستار مشخص شدن مرز میان باکو- ایروان از طریق مذاکره شد

پاریس خواستار مشخص شدن مرز میان باکو- ایروان از طریق مذاکره شد

سفارت فرانسه در باکو امروز با ادعای نگرانی از تشدید تنش‌ها مدعی شد که خواستار مشخص شدن مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از طریق مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «ترند نیوز»، سفارت فرانسه در باکو امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که خواستار مشخص شدن مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از طریق مذاکره است.

سفارت فرانسه در باکو با ادعای نگرانی از تشدید تنش ها میان این دو کشور اعلام کرد: پاریس طرفین را به خویشتنداری و جلوگیری از اقدامات تحریک کننده فرامی‌خواند. تعیین مرز میان دو کشو باید از طریق مذاکرات انجام شود.

این در حالیست که در روزهای گذشته جمهوری آذربایجان از زخمی شدن یکی از نظامیان خود توسط شلیک نیروهای ارمنستان طی شب گذشته خبر داده بود.

پنجشنبه گذشته نیز جمهوری آذربایجان از بازداشت ۶ نیروی نظامی وابسته به شاخه شناسایی و تخریب ارتش ارمنستان در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد که به گفته مقامات نظامی آذربایجان، قصد عبور از مرز و وارد شدن به خاک جمهوری آذربایجان را داشته‌اند.

چند ماه بعد از پایان جنگ قره باغ، جدال مرزی اخیر بین باکو و ایروان طی روزهای گذشته باعث تشدید تنشهای مرزی میان دو کشور شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه کوهستانی قره‌باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.