شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#جدید

تهدیدی جدید برای روسیه از سوی آمریکا!+جزییات

الکساندر کارپوف سرلشکر بازنشسته روس وضعیت توان هسته ای آمریکا را اسفناک عنوان کرد و گفت: فرسنودگی تسلیحات سه گانه هسته ای ایالات متحده، روسیه را تهدید می‌کند و می تواند منجر به بروز یک درگیری گسترده شود.

تهدیدی جدید برای روسیه از سوی آمریکا!+جزییات

به گزارش منیبان، این کارشناس ارشد حوزه دفاعی-نظامی در گزارش خود با عنوان «تشدید چالش های خارجی و داخلی روسیه»، نوشت که فرسودگی اجزا و تسلیحات سه گانه هسته ای آمریکا می تواند منجر به بروز یک درگیری گسترده شود.

سه گانه هسته ای شامل موشک های زمین پایه قابل حمل کلاهک های هسته ای، ناوهای مجهز به سلاح های هسته ای و هواپیماهای مجهز به موشک های هسته ای است.

به گفته وی، سه گانه هسته ای آمریکایی در وضعیت اسفناکی قرار دارند.

کارپوف اظهار داشت: «تصویر مجموعه هسته ای ایالات متحده بسیار خوشحال کننده نیست: از نظر اجزای زمینی، ۴۰۰ موشک بالستیک قاره پیما Minuteman-۳ از سال ۱۹۷۰میلادی مشغول به کار هستند که منبع مدرن سازی آنها انتخاب شده و قرار است در سال ۲۰۲۸ جایگزین شوند.»

وی گفت: نیروی دریایی ایالات متحده ۱۴ زیردریایی هسته ای دارد، اما عمر آنها چندین دهه است. آنها در حال حاضر ۴۶ سال سن دارند و آخرین سری ساخت در حال حاضر ۳۰ ساله است.  

به رغم موقعیت ظاهری مناسب مولفه های قدرت اتمی هوایی آمریکا، این متخصص به توانایی های ضعیف وزارت دفاع ایالات متحده برای تولید سری سلاح های هسته ای جدید اشاره می کند.

پیش از این وزارت دفاع ایالات متحده بیش از ۲۷ میلیارد دلار برای سلاح هسته ای از دولت درخواست کرده بود.

وی تصریح کرد: برای روسیه، سقوط مجموعه هسته ای آمریکا یک چالش است از این رو  ما ملزم خواهیم شد که نیروهای خود و ابزارهای بازدارندگی - چه متعارف و چه هسته ای - را در آمادگی بالا نگه داریم.

این کارشناس گفت: دامنه عملکرد توان هسته ای آمریکا با مفاد دکترین نظامی و مبانی سیاست روسیه در زمینه سلاح های هسته ای تعیین می شود.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که نیروی سه گانه هسته ای روسیه تقویت شده است.

پوتین در جلسه ویژه بررسی توسعه نیروهای مسلح روسیه با حضور وزیر دفاع و جمعی از مقام های ارشد نظامی و سیاسی روسیه در شهر سوچی این کشور گفت: در سالهای اخیر اسناد برنامه ریزی های راهبردی در عرصه دفاعی و امنیت نظامی روسیه تجدید شده است.

وی افزود: در سال گذشته به رغم مسائل واقعی مربوط به همه گیری کرونا همه طرح ها و برنامه های در ارتش و ناوگان روسیه ازجمله برنامه های آموزش رزمی بطور کامل اجرا شد

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه سطح اموزش فرماندهان نظامی ارتقاء یافته است، اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد فرماندهان واحدهای نظامی تجربیات جنگی در سوریه بدست آوردند و همینک در رزمایش ها و تمرین های نظامی و آموزش پرسنل نظامی از این تجربه ها استفاده می شود.

 به گفته وی، تسلیحات و ادوات نظامی جدید به واحدهای نظامی تحویل می شود و توانمندی نیروی هسته ای سه گانه روسیه تقویت می شود.