شهرخبر

متهم جنایت در بومهن در دادگاه تبرئه شد

متهم جنایت در بومهن در دادگاه تبرئه شد

قتل مرد سرایدار با تبرئه تنها متهم به قتل پیچیده‌تر شد و دادگاه پرونده را درخصوص متهم مختومه اعلام کرد.

این پرونده پنج سال قبل به جریان افتاد و مرد سرایداری از مردم در بومهن برای نجات جانش کمک خواست. همسایه‌ها که هراسان از خانه‌شان بیرون دویده بودند با نگهبان یک ساختمان نیمه‌ساز به نام امیر روبه‌رو شدند که زخمی شده بود. وی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و در حالی که بریده‌بریده صحبت می‌کرد به مأموران گفت: صدایی مقابل خانه نیمه‌ساز شنیدم و وقتی مقابل در رفتم با مرد جوانی روبه‌رو شدم که می‌خواست دوربین مداربسته را تخریب کند. او دزد بود و می‌خواست به مغازه پرنده‌فروشی مجاور دستبرد بزند که با او درگیر شدم.

امیر ساعتی بعد به کما رفت و جان سپرد و پرونده جنایت خونین به پلیس سپرده شد. مأموران در نخستین گام از تحقیقات به بررسی فیلم دوربین مداربسته ساختمان نیمه‌ساز پرداختند و با تصاویر مرد جوانی روبه‌رو شدند که قصد داشت دوربین مداربسته خانه نیمه‌ساز را تخریب کند که امیر سر رسید و با وی درگیر شد. با به‌دست‌آمدن فیلم ضبط‌شده دوربین مداربسته یک متهم سابقه‌دار به نام کامیار ردیابی و بازداشت شد.

این متهم در بازجویی‌ها گفت: من در بومهن ساکن هستم. برای سرقت به آنجا رفته بودم و می‌خواستم به مغازه پرنده‌فروشی دستبرد بزنم اما وقتی دیدم ساختمان نیمه‌ساز مجهز به دوربین مداربسته است، ترسیدم دوربین مداربسته فیلمم را ضبط کند و به دام بیفتم. به‌همین‌خاطر به سمت ساختمان نیمه‌ساز رفتم تا دوربین مداربسته را تخریب کنم و سپس با خیال راحت به مغازه پرنده‌فروشی دستبرد بزنم اما همان موقع نگهبان ساختمان نیمه‌ساز که متوجه ماجرا شده بود، سر رسید و با من درگیر شد. او فریاد زد و من هم از ترسم او را با چاقو زدم.

به‌ دنبال اظهارات این مرد و بازسازی صحنه جرم برایش کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

متهم در حالی پای میز محاکمه ایستاد که سه فرزند قربانی برایش حکم قصاص خواستند. وقتی متهم در جایگاه ویژه ایستاد جرمش را انکار کرد و گفت: قبلا تحت فشار روانی به قتل اعتراف کرده بودم. من بی‌گناه هستم.

وی ادامه داد: زمانی که امیر کشته شد، من در بومهن حضور نداشتم. من برای سفر به شمال رفته بودم و بعد از تعطیلات نوروزی به بومهن برگشتم.

این متهم گفت: چون چندین سابقه در پرونده‌ام دارم و مرا به‌عنوان شرور در بومهن می‌شناسند بی‌دلیل بازداشت شدم و تحت فشار ناچار شدم قتل را گردن بگیرم؛ اما مدارکی دارم که نشان می‌دهد هنگام قتل در بومهن نبودم.

وقتی کامیار مدارکش را به دادگاه ارائه داد و در دادگاه مشخص شد فیلم دوربین مداربسته محو و بی‌کیفیت است و چهره قاتل در آن مشخص نیست، قضات دادگاه کامیار را از اتهام قتل تبرئه و حکم آزادی او را صادر کردند.