شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محرم#انگلیس#حوزه

میرزامحمدی: غدیر نباید فدای محرم شود/ انگلیس برای تخریب شیعه مداح هم تربیت می‌کند


میرزامحمدی: غدیر نباید فدای محرم شود/ انگلیس برای تخریب شیعه مداح هم تربیت می‌کند

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: به بهانه محرم نباید برای غدیر کم کاری کنیم؛ اگر غدیر فراموش نمی‌شد فاطمیه پیش نمی‌آمد و اگر سقیفه و فاطمیه نبود کربلایی پیش نمی‌آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی واعظ و کارشناس مذهبی در نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیئت‌های کشور، خدمت به هیأت‌های مذهبی را توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: ذاکران با حضرت زهرا (س) برای دنیا و آخرت خود معامله کرده‌اند. در مورد ایام فرح و شادی مؤمنان در حوزه مناسک، فرم‌ها، محتواها و معرفت نسبت به این ایام به میزانی کم، کار کرده‌ و در برخی از حوزه‌ها اصلاً کار نکرده‌ایم. برای همین است که مذهب تشیع را برخی به مذهب گریه و سیاه‌پوشی نام می‌برند.

برای ایام شادی کاری نکرده‌ایم

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رسانه و عملکرد ما به‌گونه‌ای است که مذهب ما را متهم به غم و گریه می‌کنند، گفت: برای خاصیت، حقیقت، آثار و فضیلت گریه و بکا صدها کتاب و سخنرانی وجود دارد که بارها بازخوانی و بازگو شده است و باز هم باید یادآوری شود اما نسبت به ایام شادی غفلت کرده‌ایم که باید جبران کنیم.

غدیر نباید فدای محرم شود

میرزامحمدی فراموشی غدیر و پرداختن به محرم به جای غدیر را خلاف رضایت امام حسین(ع) دانست و گفت: به بهانه محرم نباید برای غدیر کم کاری کنیم؛ اگر غدیر فراموش نمی‌شد فاطمیه پیش نمی‌آمد و اگر سقیفه و فاطمیه نبود کربلایی پیش نمی‌آمد.

میرزامحمدی با تأکید بر اینکه بدون غدیر، نوکری و محرم هم وجود ندارد، عنوان کرد: روز غدیر دین پیامبر اسلام(ص) کامل شد و این نشان می‌دهد که خداوند متعال از اسلامی راضی است که غدیر دارد؛ امروز یکی از مهم‌ترین مباحث در هیأت جاانداختن نظریه ولایت‌فقیه برای جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای حکمرانی سیاسی در عالم دو مدل بیشتر نداریم که شامل مدل‌های غدیر و سقیفه می‌شود؛ سقیفه بنی‌امیه تا آل‌سعود را به دنبال داشته و جبهه النصره و داعش را نیز پدیدآورده است در حالی‌ که قرآن کریم در مورد غدیر و ایام رفت و برگشت پیامبر به حج متصل به غدیر 300 آیه نازل کرده است.

شیعه انگلیسی، مداح تربیت می‌کند

وی با بیان اینکه انگلیس برای تخریب شیعه مداح هم تربیت کرده است، گفت: شیعه انگلیسی خود را متولی شعائر معرفی کرد در حالی‌ که امام خمینی(ره) و اساتید امام بزرگ‌ترین گریه‌کنان اباعبدالله(ع) بودند و روزی دوبار زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و سلام می‌خواندند؛ اگر شعائر را ما رها کنیم توسط دیگران منحرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی‌اند، عنوان کرد: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش تسنیم، نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیئت کشور به همت جامعه ایمانی در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در جوار مسجد مقدس جمکران درحال برگزاری است.

انتهای پیام/