شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رومانی#کودکان#کرونا#آلمان#بروکسل#واکسن#اروپایی

کرونا در اروپا|از آغاز واکسیناسیون کودکان در رومانی تا مرگ یک آلمانی بعد از تزریق "جانسون اند جانسون"


کرونا در اروپا|از آغاز واکسیناسیون کودکان در رومانی تا مرگ یک آلمانی بعد از تزریق "جانسون اند جانسون"

رومانی به عنوان اولین کشور اروپایی واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲ سال را قبل از تایید بروکسل از روز شنبه آغاز کرده و یک پیرمرد ۶۴ ساله در یکی از شهرهای آلمان هم یک روز بعد از تزریق واکسن شرکت "جانسون اند جانسون" فوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

آغاز واکسیناسیون کودکان در رومانی قبل از تایید بروکسل

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که رومانی واکسیناسیون کودکان بالای 12 سال را آغاز می کند. به این ترتیب رومانی منتظر برنامه های اتحادیه اروپا نمانده و قبل از موافقت رسمی بروکسل از روز شنبه واکسیناسیون کودکان در سنین بین 12 تا 15 سال را آغاز کرده است. در بخارست در یک پارک عمومی دو ایستگاه واکسیناسیون برای این منظور ایجاد شده است. رومانی واکسن شرکت فایزر را به کودکان تزریق می کند. والدین و سرپرستاران قانونی کودکان باید قبل از واکسیناسیون رضایت خود در این باره را اعلام کنند.

آژانس دارویی اروپا روز جمعه موافقت خود برای استفاده از واکسن فایزر-بیون تک به کودکان 12 تا 15 سال را اعلام کرد . اما هنوز کمیسیون اروپایی رسما در این باره تصمیم گیری نکرده است.

اکثر شهروندان آلمانی از سیاست های کرونایی دولت ناراضی هستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که با وجود کاهش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا در آلمان و افزایش سرعت روند واکسیناسیون اما بیش از نیمی از شهروندان آلمانی همچنان از سیاست کرونایی دولت ناراضی هستند.

این نظر سنجی که توسط موسسه "یوگو" و به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است نشان می دهد که 24 درصد شهروندان بسیار ناراضی و 30 درصد هم از سیاست های کرونایی دولت بیشتر ناراضی هستند.

این نظر سنجی نشان می دهد که 24 درصد شهروندان از اقدامات کرونایی دولت بسیار ناراضی و 30 درصد دیگر هم بیشتر ناراضی هستند. تنها 6 درصد شهروندان از سیاست های کرونایی دولت بسیارراضی و 35 درصد هم بیشتر راضی بودند. 5 درصد شهروندان هم در این باره ابراز بی اطلاعی کردند.

البته این نظر سنجی نشان می دهد که میزان رضایت مندی از سیاست های کرونایی دولت کمی افزایش داشته است. تنها در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی میزان رضایتمندی ازسیاست های کرونایی دولت با 62 در مقابل 36 درصد بیشتر است. بخصوص طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با 84 درصد در مقابل 16 درصد از سیاست های کرونایی دولت آلمان ناراضی هستند.

163 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 5426 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و به این ترتیب میزان مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر به 37.5 کاهش پیدا کرده است. در سراسر آلمان هم در عرض 24 ساعت 163 مرگ کرونایی جدید گزارش شده است.

وعده آلمان و فرانسه برای حمایت از تولید واکسن در آفریقا

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در سفری به آفریقای جنوبی کمک میلیونی به این کشور برای تولید واکسن کرونا را وعده داد.

وی مشترکا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بر لزوم حمایت از انتقال فن آوری های لازم به این منطقه تاکید کرد.

این دو مقام اروپایی البته درباره این مسئله که آیا حق ثبت واکسن های کرونا باید به حال تعلیق درآید با هم اختلاف نظر داشتند.

آلمان می خواهد از آفریقای جنوبی در راستای تولید مستقل واکسن کرونا همچنین برای تمام این قاره حمایت کند. وزیر بهداشت آلمان روز گذشته در پایتخت آفریقای جنوبی اعلام کرد که دولت آلمان آماده است تا 50 میلیون یورو برای این منظور هزینه کند. در حال حاضر آفریقا 99 درصد واکسن های خود را وارد می کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتر در زمینه تامین واکسن برای کشورهای فقیر را خواستار شده و در سخنانی در دانشگاه پرتوریا گفت: این مسئله مهم است که بدانیم چه زمان و چند دوز واکسن کرونا به کدام کشور تحویل داده شده است.

ماکرون همچنین تاکید کرد که درباره قیمت واکسن ها هم به شفافیت بیشتری نیاز است. به گفته وی این بهترین راه برای هدر نرفتن پول عمومی است. رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد که موانع دسترسی به واکسن ها از جمله محدودیت های صادراتی باید برداشته شود.

ماکرون همچنین از تعلیق حق ثبت واکسن ها هر جا که به عنوان مانع واکسیناسیون مطرح است حمایت کرد.

اشپاهن در آغاز سفر دو روزه خود به آفریقای جنوبی با همتای خود در این کشور دیدار و گفتگو کرد. وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اطلاعاتی را درباره شرایط کرونایی در این کشور با 59 میلیون نفر جمعیت ارائه داد. آلمان به دلیل ویروس های جهش یافته در آفریقای جنوبی محدودیت های سفر سختگیرانه‌ای را علیه این کشور اعمال کرده است.

اعتراضات گسترده علیه دولت اسلوونی

حدود یک ماه قبل از عهده داری ریاست دوره‌ای اسلوونی بر اتحادیه اروپا هزاران نفر در لیوبلیانا، پایتخت این کشور علیه دولت محافظه کار این کشور اعتراض کردند.

آن ها خواستار کناره گیری یانژ یانسا، نخست وزیر کشورشان شدند. حداقل حدود 20 هزار نفر در اسلوونی کناره گیری دولت و انتخابات زودتر از موعد در کشورشان را درخواست کردند. در این اعتراضات در پایتخت اسلوونی اتحادیه ها و احزاب اپوزیسیون مشارکت داشتند. معترضان شعار انتخابات حالا را سر می دادند. در بنری که در دست یکی از معترضان قرار داشت نوشته شده بود "مرگ بر فاشیسم، آزادی برای همه". بسیاری از معترضان با دوچرخه به عنوان سمبل جنبش منتقد دولت به خیابان ها آمده بودند.

منتقدان، نخست وزیر راستگرای کشورشان را متهم می کردند که به صورت روزافزون استبدادگرانه حکومت می کند. وی همچنین به دلیل رفتار با رسانه ها مورد انتقاد قرار دارد.

نخست وزیر اسلوونی روز چهارشنبه یک رای عدم اعتماد در پارلمان را از سر گذراند. این درخواست توسط چهار حزب اپوزیسیون مطرح شده بود. آن ها نخست وزیر 62 ساله کشورشان را به قصور در مبارزه با بحران کرونا و از جمله تهیه واکسن متهم کردند.

نخست وزیر اسلوونی یکی از تمجید کنندگان بزرگ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود. وی در نوامبر گذشته با وجود اینکه شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز محاسبه نشده بود پیش از موعد به ترامپ موفقیت در انتخابات را تبریک گفت.

اسلوونی در ماه جولای ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد.

بسته کمکی کرونایی اروپا به جریان می افتد

بسته کمکی 750 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای کمک به بازسازی اقتصادی پسا کرونا به زودی به جریان می افتد. کمیسر بودجه اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد که این بسته کمکی در همه 27 عضو اتحادیه اروپا به تصویب پارلمان ها رسیده است. وی ابراز اطمینان کرد که همه مراحل باقی مانده برای به جریان افتادن این طرح در ماه می تکمیل می شود.

کاهش محدودیت های سفر علیه بسیاری کشورها در آلمان

به دلیل کاهش آمار مبتلایان جدید دولت آلمان محدودیت های سفر برای بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی را هم کاهش می دهد. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان کشورهای هلند و قبرس از روز یکشنبه از لیست مناطق پر خطر کرونایی به لیست مناطق خطر کرونایی در آلمان منتقل می شوند. به این ترتیب قرنطینه اجباری برای مسافران از این کشورها لغو می شود.

سه کشور لهستان، مجارستان و بلغارستان هم کاملا از لیست مناطق خطر کرونایی در آلمان خارج شدند. آلمان همچنین برخی از مناطق اسپانیا را هم از لیست مناطق پر خطر حذف کرد.

شیوع ابتلا به کرونا در برخی خانه های سالمندان آلمان با وجود تکمیل روند واکسیناسیون

در شهر هسن آلمان در60 خانه سالمندان مواردی از ابتلا به کرونا با وجود واکسیناسیون کامل مشاهده شده است. این خبر را مقامات این منطقه آلمان در پاسخ به یک فراکسیون پارلمانی اعلام کرده اند.

شیوع ویروس جهش یافته نادری در فرانسه

در غرب فرانسه هم خوشه جدیدی از جهش نادری از ویروس کرونا مشاهده شده است. تا روز پنج شنبه 37 مورد آلودگی با این ویروس جهش یافته گزارش شده است. این خبر را نهادهای بهداشتی فرانسه در روز جمعه اعلام کردند. این همان ویروس جهش یافته ای است که هفته گذشته در برخی مناطق فرانسه شناسایی شده بود.

یک مورد مرگ بعد از تزریق "جانسون اند جانسون" در آلمان

یک مرد 64 ساله هم بعد از تزریق واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" در شهر فلنسبورگ آلمان جان خود را از دست داد. بر اساس اطلاعات دادستانی محلی این مرد یک روز بعد از واکسیناسیون با این واکسن در 22 ماه می به بیمارستان منتقل شده و آنجا مرد. علت مرگ وی لخته شدن خون در عروق کرونر اعلام شده است. بررسی ها و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

وزیر بهداشت آلمان هم چراغ سبز آژانس دارویی اروپا برای تایید اولین واکسن کرونا برای کودکان را تمجید کرد و این را یک خبر خارق العاده دانست. وی در عین حال تصمیم واکسیناسیون کودکان را تصمیمی فردی دانست که والدین و سرپرستاران قانونی کودکان باید درباره آن تصمیم گیری کنند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 11,268نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 107 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 4,182نفر کرونا مبتلا شده‌اند و 10 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,738نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 126 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 5,482نفر به کرونا مبتلا شده و 17 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست دادند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,646,897نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 109,290نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,477,705 نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 127,768نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,209,707 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 125,919در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,668,658 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 79,905نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,680,159نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 88,884 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/