شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#افغانستان#وزارت خارجه#منطقه‌ای

افغانستان: حمایت ایران از روند صلح و تلاش برای ایجاد اجماع منطقه ارزنده است


افغانستان: حمایت ایران از روند صلح و تلاش برای ایجاد اجماع منطقه ارزنده است

معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که تداوم حمایت ایران از روند صلح و تلاش برای ایجاد اجماع منطقه‌ای برای صلح کشورش ارزنده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در دیدار با «سید رسول موسوی» مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه ایران درباره آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و روند مذاکرات صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

میرویس ناب در این دیدار اظهارداشت که تداوم حمایت ایران از موضع دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح و تلاش‌های تهران در ایجاد اجماع منطقه‌ای برای حمایت از این روند مهم و ارزنده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، موسوی نیز با تشریح اهداف سفرش به افغانستان، روابط میان کابل و تهران را تاریخی و قابل اعتماد دانست و بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی از روند گفت‌وگوهای صلح همچنین افغانستان امن و با ثبات و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته تاکید کرد.

بیانیه می‌افزاید که دو طرف درباره اهمیت امضای سند جامع همکاری‌ها میان افغانستان و ایران، تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های بهداشتی، آموزشی، مرزی و کنسولی میان دو کشور و نقش ایران در تامین صلح در افغانستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/.