شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان

تسلیم شدن ده‌ها پاسگاه و پایگاه نیروهای افغان به طالبان در ماه گذشته


تسلیم شدن ده‌ها پاسگاه و پایگاه نیروهای افغان به طالبان در ماه گذشته

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که طی ماه گذشته ۲۶ پاسگاه و پایگاه نیروهای افغان در ماه گذشته میلادی به طالبان تسلیم شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» درباره وضعیت وخیم امنیتی افغانستان نوشت که در ماه گذشته میلادی 26 پاسگاه و پایگاه نیروهای امنیتی در چهار ولایت لغمان، بغلان، وردک و غزنی به طالبان تسلیم شده‌اند.

گزارش می‌افزاید که در این پاسگاه‌ها و پایگاه‌ها نیروهای افغان که تحت محاصره طالبان قرار داشتند مهمات نیروهای افغان تمام شده، مواد خوراکی بسیار کم بود و برخی از نیروهای پلیس در 5 ماه گذشته حقوق دریافت نکرده بودند.

نیویورک تایمز ادامه داد که طالبان پس از محاصره این مراکز نظامی پیام «تسلیم شوید یا بمیرید» را به بزرگان محل می‌دادند تا به نیروهای امنیتی منتقل کنند.

براساس این گزارش نیروهای پلیس افغان به ازای تسلیم شدن به طالبان و تحویل دادن سلاح و تجهیزات خود و تعهد اینکه دیگر به صفوف نیروهای امنیتی نمی‌پیوندند اجازه عبور ایمن و بازگشت به خانه‌های خود را پیدا کردند.

پیش از این نیز طالبان درباره تسلیم نیروهای افغان با آن‌ها مذاکره کرده بود اما هیچگاه سقوط پایگاه‌ها با مقیاس و سرعت اخیر در 4 ولایت افغانستان واقع در شمال، شرق و غرب کابل نشده بود.

نیویورک تایمز نوشت که تسلیم نیروها معمولاً کار کمیته دعوت و ارشاد طالبان است که پس از قطع راه‌ها و خطوط تدارکاتی نیروهای افغان دست به کار می‌شوند. سران این کمیته یا فرماندهان نظامی با فرماندهان نظامی افغان یا خانواده‌های آن‌ها تماس می‌گیرند و پیشنهاد می‌دهند به ازای تسلیم کردن پایگاه، سلاح و مهمات زندگی نیروها را ببخشند.

انتهای پیام/.