شهرخبر

دستگیری باند تبلیغ تقلب در امتحانات نهایی دانش آموزان

کدخبر: 415674
اقتصاد نیوز : سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی دراین‌باره گفت: برابر رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی اعضای دو باند تبلیغ تقلب و دسیسه در امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان که در پیام رسان تلگرام و شبکه های اجتماعی اینستاگرام تبلیغات می کردند مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از کسب مجوز قضائی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات ذی صلاح شدند.

وی ادامه داد: اعضای این دو باند در مواجهه با ادله و سایر شواهد به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و اذعان داشتند در بسیاری از موارد پس از دریافت وجه و بیعانه از داوطلبان در ازای شرکت در امتحانات نهایی آنان هیچ گونه خدماتی به آنها ارائه ننموده و با این ترفند از طعمه های خود  کلاهبرداری می کردند.

اعلام اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف به وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم

سرهنگ پاشایی افزود: هم اکنون با راه اندازی کارگروه های ویژه در پلیس فتا تهران بزرگ، استان ها و سایر شهرستان های کشور بیش از ۱۰۰ پایگاه عملیاتی نظارت و برخورد قانونی،  این نوع تخلف و جرایم را رصد  می کند. همچنین در این راستا با همکاری ویژه با دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم رسیدگی با این گونه تخلفات در جریان بوده و در صورت رویت موارد مشابه و مجرمانه در خصوص دسیسه و تقلب در جریان امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه در هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، صورت اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهادهای اجرایی دو وزارت خانه یاد شده به جهت اعمال برخوردهای لازم و قانونی اعلام خواهد شد از کلیه دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا  تصریح کرد: خانواده ها می بایست با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه بعضا از سوی فرزندان آنها به صورت مخفیانه صورت می گیرد ضمن راهنمایی فرزندان نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، این مقام مسئول به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان به پلیس فتا منعکس نمایند.