شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#آمریکا#چین#رئیس جمهوری

رئیس جمهور چین: باید در زمینه علم و فناوری خودکفا شویم


رئیس جمهور چین: باید در زمینه علم و فناوری خودکفا شویم

رئیس جمهوری چین در راستای تنش با آمریکا خواستار حرکت بخش‌های مختلف این کشور به سمت استفاده از توانمندی‌های داخلی و کاهش وابستگی به خارج شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گلوبال تایمز، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین خواستار افزایش تلاش های این کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت پیشرو در زمینه علوم و فناوری و حرکت این بخش به سمت تکیه بر توانمندی ها در داخل چین شد. این هدف‌گذاری درحالی انجام شده که تنش چین و آمریکا در دولت بایدن ادامه دارد.

رئیس جمهوری چین روز جمعه این اظهارات را در حین سخنرانی در جلسه‌ای با حضور اعضای آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی این کشور و همچنین کنگره ملی انجمن علوم و فناوری چین مطرح کرد.

موضوع تکیه بر توانمندی های داخلی چین درحالی از سوی مقامات ارشد این کشور مورد تاکید قرار می گیرد که پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و با ورود جو بایدن به کاخ سفید نیز سیاست آمریکا در خصوص چین تغییری نکرد و دولت دموکرات آمریکا نیز بر افزایش فشارها بر پکن تاکید داشته است.

موضوع پیشرفت چین در حوزه های مختلف یکی از نگرانی های اصلی آمریکا به عنوان بزرگترین رقیب پکن است. انتشار گزارش اخیر کمیسیون امنیت ملی درباره هوش مصنوعی واقعیتی تلخ را به دولت آمریکا گوشزد کرد: آمریکا به گفته اریک اشمیت و باب ورک، روسای این کمیسیون آماده دفاع و یا رقابت در عرصه هوش مصنوعی نیست. موضوعی که به شدت آمریکا را نگران کرده استفاده چین از هوش مصنوعی در حوزه نظامی است.

در همین رابطه منابع نزدیک و آگاه به برنامه های دولت جو بایدن اعلام فاش کردند: بودجه 715 میلیارد دلاری وزارت دفاع آمریکا قصد دارد منابع مالی را از سامانه های قدیمی نظامی و تسلیحاتی دور کرده و به مدرنیزه کردن زرادخانه هسته‌ای و بازدارندگی در برابر چین کمک کند.

انتهای پیام/