شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت علوم#قرآن و عترت

وزارت علوم میزبان سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان شد

وزارت علوم میزبان سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان شد

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به عنوان میزبان سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم حجت الاسلام مصطفی رئیسی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با ارسال حکمی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به عنوان میزبان سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور اعلام کرد.

در متن این حکم خطاب به وزیر علوم آمده است؛ نظر به سوابق ارزشمند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌ریزی و راهبری فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها و با عنایت به مصوبه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها مبنی بر گردشی بودن میزبانی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، حکم میزبانی و برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور که خود از رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهی جهت نیل به تحقق دانشگاه اسلامی و تمدن‌ساز است به آن وزارت ابلاغ می‌شود.

در این ابلاغیه، به برگزاری هر چه شایسته‌تر این جشنواره و تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و افزایش حضور دانشگاهیان در فعالیت‌های قرآنی تاکید شده است.

جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور با هدف ارتقا سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش‌ازپیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن، نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی در محیط دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گفته جعفرپور این جشنواره که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی قرآنی دانشگاهیان کشور است در سال گذشته به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شده بود.

رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، همچنین عنوان کرده است؛ سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در سه مرحله دانشگاهی در مهر ماه و ملی در زمستان ۱۴۰۰ و شامل ۹ بخش و ۴۰ رشته است که در سطح دانشجویان مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود و بخش نهج البلاغه به عنوان بخش جدید به این جشنواره اضافه خواهد شد.

بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان دبیرخانه مرحله سراسری سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) انتخاب‌شده است.

بر اساس اعلام معاونت فرهنگی وزارت علوم، مرحله اول از بخش معارفی شامل ۹ رشته، آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، احکام و پرسمان معارفی و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و نیز رشته‌های حفظ از بخش آوایی شامل ۴ رشته (حفظ کل و ۲۰ و ۱۰ و ۵ جز قرآن کریم) از سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد که نحوه و زمان دقیق برگزاری آن متعاقباً اعلام می‌شود.