شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتابخوانی

معرفی برترین رمان‌های خارجی دنیا / عکس

در گزارش زیر به معرفی سه رمان برتر جهان همچون «عقاید یک دلقک»، «بیگانه» و «گتسبی بزرگ» پرداخته‌ایم که در واقع بهترین کتاب‌هایی است که هر کتابخوانی باید آن‌ها را مطالعه کند.

معرفی برترین رمان‌های خارجی دنیا / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، در کتاب عقاید یک دلقک با زندگی دلقکی رو به رو هستیم که طرفداران زیادی دارد اما بر حسب اتفاق در یکی از نمایش‌هایش از ناحیه زانو آسیب می‌بیند و همین موضوع دلیلی می‌شود برای بی‌ عرضگی وی در عرصه نمایش. زمانی این موضوع برای دلقک سخت‌تر می‌شود که ماری نامزد وی پس از مدتی زندگی با او عاشق فرد دیگری می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که زندگی روی سخت خود را به دلقک کتاب عقاید یک دلقک نشان دهد.

کتاب بیگانه دومین کتابی است که با خواندن آن می‌توانید به خوبی با فلسفه پوچ گرایی آشنا شوید. آلبرکامو در این کتاب به خوبی توانسته است معنا و مفهوم پوچی را در زندگی به نمایش بگذارد.

کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتس جرالد  یکی از آثار درخشان در حوزه رمان‌های عاشقانه است. جشن‌های باشکوه شبانه اصلی‌ترین عنصر رمان گتسبی بزرگ است. شخصیت اول داستان با برقراری جشن‌های شبانه باشکوه سعی دارد گمشده خود را پیدا کند. اگر می‌خواهید بیشتر در رابطه با کتاب‌های عقاید یک دلقک، کتاب بیگانه و کتاب گتسبی بزرگ بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک از جمله کتاب‌هایی است که خواندن آن به تمامی افراد پیشنهاد می‌شود. رمان عقاید یک دلقک روایت کننده زندگی یک دلقک است؛ این دلقک بدور از زندگی پر هیاهو و زندگی رایج جامعه سعی دارد زندگی هیجان انگیزی داشته باشد، اما در سراسر این کتاب با یک زندگی سخت و غمگین رو به رو هستیم. در این کتاب به خوبی می‌توانیم زندگی یک دلقک را مشاهده کنیم که بر عکس چهره شاد، همیشه در حال غم و اندوه است.

نویسنده کتاب عقاید یک دلقک هانریش بل نویسنده خلاق و با استعداد آلمانی است. در اکثر کتاب‌های هانریش بل به خوبی می‌توانید حاشیه‌هایی را از جنگ جهانی دوم مشاهده کنید، دلیل این موضوع آن است که این نویسنده خلاق آلمانی خود در جنگ جهانی دوم حضور داشته است.

کتاب عقاید یک دلقک

در این کتاب با زندگی نامه دلقکی رو به رو هستیم که نام آن هانس شینر است. در آخرین نمایش هانس بر اثر یک سانحه دچار آسیب در زانو می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا نتواند دیگر روی صحنه حاضر شود. همین آسیب در زانوی دلقک باعث می‌شود او که یکی از دلقک‌های معروف و پر کار است به اجبار از کار کنار گذاشته شود و به این صورت زندگی غم انگیز هانس شروع شود.

نامزد هانس به نام ماری، دختری است که چند سالی است با اون ارتباط دارد و پس از اتفاق افتادن این حادثه برای هانس عاشق فرد دیگری می‌شود و از هانس جدا می‌شود. همین جدایی ماری از دلقک باعث می‌شود که روزهای سخت یکی پس از دیگری برای هانس به وجود آید. کتاب عقاید یک دلقک شاید در ظاهر کتابی غم انگیز باشد اما در باطن خود طنز است، طنزی تلخ که حتی ما نیز می‌توانیم از این نوع ماجراها را در جامعه خود ببینیم.

کتاب بیگانه

کتاب بیگانه نوشته آلبر کامو در سال ۱۹۴۲ منتشر شده است. این کتاب را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌های حوزه اگزیستانسیالیسم در نظر گرفت. در کتاب بیگانه با فلسفه پوچ گرایی رو به رو هستیم. شخصیت اصلی کتاب بیگانه مورسو است. فردی که نسبت به همه چیز حتی فوت مادرش بی‌تفاوت است.

مورسو پس از آن که خبر فوت مادرش را می‌شنود، احساس ناراحتی و نگرانی از خود نشان نمی‌دهد. شخصیت اول کتاب بیگانه حتی پس از حاضر شدن در مراسم تدفین مادرش، ناراحتی از خود نشان نمی‌دهد که همین موضوع باعث بیگانه شدن مورسو با دیگر افراد حاضر در مراسم ختم می‌شود.

کتاب بیگانه

کامو نویسنده الجزایری – فرانسوی است که به خوبی در این کتاب توانسته است فلسفه پوچی را در معرض نمایش بگذارد. با این که آلبر کامو پوچی را در کتاب‌هایش به نمایش می‌گذارد اما نباید از خاطر برد که کتاب‌های آلبر کامو سرشار از زندگی است همچنان که شخصیت کامو این ویژگی‌ را در خود دارد.  

کتاب گتسبی بزرگ

کتاب گتسبی بزرگ The Great Gatsby اثر اسکات فیتس جرالد یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات آمریکا است که چیزی حدود ۲۵ میلیون نسخه از آن تاکنون در سرتاسر دنیا به فروش رفته است. گتسبی بزرگ را می‌توان یکی از برترین و تاثیرگذارترین رمان‌های قرن بیستم و دومین رمان انگلیسی زبان قرن دانست.

نام این کتاب برگرفته از شخصیت اصلی این روایت است. گتسبی بزرگ فردی سی و چند ساله است که جنگ و فقر مانع از رسیدن او به معشوقه‌اش می‎شود. گتسبی پس از رسیدن به ثروت هنگفتی که به صورت نامشروع آن را بدست آورده است سعی دارد به طریق‌های مختلفی توجه دختری که عاشق وی شده است را به خود جلب کند.

کتاب گتسبی بزرگ

ناکامی گتسبی بزرگ در پی رسیدن به خواسته‌هایش و به قتل رسیدن او در پایان داستان به خوبی پوچ بودن رویای آمریکایی‌ها در قرن بیستم را به تصویر می‌کشد. رمان گتسبی بزرگ روایتی سمبولیک از زندگی افرادی است که در آن زمان سودای زندگی مرفه در سر داشتند. نویسنده رمان گتسبی بزرگ، اسکات فیتس جرالد، سعی داشته است برهه‌ای از تاریخ آمریکا را که به دوره جاز معروف است به تصویر بکشد. حوادث این رمان در دهه ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد.

جالب توجه است بدانید که این رمان در زمان انتشارش چندان مورد توجه واقع نشد اما پس از چندین سال این روایت کم حجم از فیتس جرالد به عنوان یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها مورد استقبال آمریکایی‌ها قرار گرفت. گتسبی بزرگ در نظر اول یک رمان رمانتیک است اما خواننده در میانه داستان با روایت متفاوت‌تری مواجه خواهد شد. پس از انتشار این رمان تاکنون حداقل ۵ فیلم سینمایی انگلیسی با اقتباس از این رمان نوشته شده است.

در میان نقد و بررسی‌های این رمان آورده شده است که برخی از شخصیت‌های این رمان برگرفته از شخصیت‌هایی در دنیای واقعی هستند. رمان گتسبی بزرگ از سوی نویسنده‌های نام آشنایی چون تی.اس.الیوت، ویلا کتر و ادیت وارتون مورد تمجید و تحسین قرار گرفته است.