شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#فرودگاه امام

امضای تفاهمنامه ۲ میلیارد یورویی تامین مالی ترمینال جدید فرودگاه امام با یک حاشیه


امضای تفاهمنامه 2 میلیارد یورویی تامین مالی ترمینال جدید فرودگاه امام با یک حاشیه

در حالی امروز تفاهمنامه تامین مالی ترمینال جدید فرودگاه امام با حضور وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی امضا شد که در این مراسم خبری از مدیرعامل شهر فرودگاهی نبود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز طی مراسمی با حضور تعداد محدودی اصحاب رسانه در شهر فرودگاهی امام (ره) تفاهم‌نامه تامین مالی احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران امضا شد.

بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای در قالب BOT به ارزش 2 میلیارد یورو برای احداث فاز اول ترمینال جدید فرودگاه بین شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شرکت فرودگاه‌ها و یک بانک داخلی امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک طرف قرارداد 80 درصد و شرکت شهر فرودگاهی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هرکدام 10 درصد از تامین مالی احداث این ترمینال را بر عهده خواهند داشت.

ظرفیت کنونی فرودگاه امام خمینی (ره) 10 تا 12 میلیون مسافر در سال است، اما با احداث فاز اول ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون نفر، ظرفیت کل فرودگاه به بیش از 35 میلیون نفر در سال خواهد رسید. ظرفیت فاز نهایی این طرح 110 میلیون مسافر در سال است.

برای احداث این ترمینال 600 هکتار زمین تخصیص داده شده و فاز اول ترمینال در مساحتی معادل 410 هزار متر مربع تاسیس می‌شود. همچنین اپرون این ترمینال در 100 هکتار زمین ایجاد شده و ظرفیت پارک 70 هواپیما را خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث فاز اول ترمینال در یک بازه 48 ماهه انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم،‌ تفاهمنامه امروز در حالی امضا شد که یکی از طرف‌های اصلی این تفاعهمنامه یعنی مدیرعامل شهر فرودگاهی امامم در مراسم حضور نداشت. گفته می‌شود بروز برخی اختلافات باعث شده تا کربلایی در این مراسم حضور نیابند. پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که مدیرعامل شهر فرودگاهی امام به زودی به محل کار خود باز می‌گردد.

چهارشنبه گذشته کربلایی مدیرعامل شهر فرودگاهی نشست خبری برای بیان برنامه‌ها و اهداف این شرکت طی 17 ماه حضور خود برگزار کرد. طرح سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در این نشست و پاسخ مدیرعامل شهر فرودگاهی احتمالا باعث و بانی اتفاقات امروز بوده است.

چهارشنبه گذشته کربلایی با اشاره به این که از همان ابتدای سقوط هواپیما، اوکراینی ها در محل حادثه حاضر بودند،‌دستگاری در صحنه سقوط را رد و تاکید کرد سقوط هواپیما غیرعمدی بوده است.

انتهای پیام/