شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نخست وزیر#معترضان#پایتخت#کرونا

معترضان در اسلوونی خواستار کناره‌گیری نخست وزیر شدند


معترضان در اسلوونی خواستار کناره‌گیری نخست وزیر شدند

هزاران معترض در پایتخت اسلوونی به خیابان‌ها آمدند و به سیاست‌های استبدادی دولت و اهمالکاری نخست وزیر در دوران کرونا اعتراض کرده و خواستار کناره گیری وی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "تاگس شاو" آلمان، حدود یک ماه قبل از عهده داری ریاست دوره‌ای اسلوونی بر اتحادیه اروپا هزاران نفر در لیوبلیانا، پایتخت این کشور علیه دولت محافظه کار این کشور اعتراض کردند.

آن ها خواستار کناره گیری یانژ یانسا، نخست وزیر کشورشان شدند. حداقل حدود 20 هزار نفر در اسلوونی کناره گیری دولت و انتخابات زودتر از موعد در کشورشان را درخواست کردند. در این اعتراضات در پایتخت اسلوونی اتحادیه ها و احزاب اپوزیسیون مشارکت داشتند. معترضان شعار انتخابات حالا را سر می دادند. در بنری که در دست یکی از معترضان قرار داشت نوشته شده بود "مرگ بر فاشیسم، آزادی برای همه". بسیاری از معترضان با دوچرخه به عنوان سمبل جنبش منتقد دولت به خیابان ها آمده بودند.

منتقدان، نخست وزیر راستگرای کشورشان را متهم می کردند که به صورت روزافزون استبدادگرانه حکومت می کند. وی همچنین به دلیل رفتار با رسانه ها مورد انتقاد قرار دارد.

یاتسا از زمان روی کار آمدن به عنوان نخست وزیر اسلوونی در ماه مارس سال 2020 همواره در پیام های توئیتری علیه رسانه ها و خبرنگاران موضع گیری می کند. مخالفان وی بخصوص وی را متهم می کنند که از بحران کرونا استفاده می کند تا استقلال قوه قضائیه را تضعیف کند.

نخست وزیر اسلوونی روز چهارشنبه یک رای عدم اعتماد در پارلمان را از سر گذراند. این درخواست توسط چهار حزب اپوزیسیون مطرح شده بود. آن ها نخست وزیر 62 ساله کشورشان را به قصور در مبارزه با بحران کرونا و از جمله تهیه واکسن متهم کردند.

نخست وزیر اسلوونی یکی از تمجید کنندگان بزرگ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود. وی در نوامبر گذشته با وجود اینکه شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز محاسبه نشده بود پیش از موعد به ترامپ موفقیت در انتخابات را تبریک گفت.

اسلوونی در ماه جولای ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد.

انتهای پیام/