به گزارش برنا، کمسیون‌های تخصصی مجلس این هفته از روز شنبه تا چهارشنبه تشکیل جلسه خواهند داد. محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی، رضا اردکانیان نیرو، علی اصغر مونسان میراث فرهنگی و گردشگری این هفته در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.

کمیسیون بهداشت مجلس در روز یکشنبه طرح‌های تشویق و حمایت از خیرین، ارتقای خدمات درمان ناباروری و مشکلات کارورزان و دستیاران را با حضور مسوولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار می‌دهد.

 بررسی برنامه‌های دارو و غذا در سال جاری، آخرین وضعیت تخصیص ارز دولتی به دارو و تولید واکسن داخلی در کمیته دارو و غذا از دیگر برنامه های کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه خواهد بود.  محمد شریعتمداری  وزیر کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوالات  جمعی از نمایندگان در این کمیسیون  حضور می‌یابد.

 کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه خواهد داشت.

ادامه بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، بررسی لایحه‌ استخدامی شهرداری‌ها از دیگر برنامه های کمیسیون اجتماعی در این هفته خواهد بود.

بررسی طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از دیگر برنامه‌های این کمیسیون اجتماعی در طی این هفته خواهد بود.

نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ در روز یکشنبهگزارش تهیه شده درباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس و قانون جدید چک  را بررسی خواهند کرد. روز سه شنبه هم رضا اردکانیان وزیر نیرو برای ارائه توضیحاتی به  کمیسیون اصل ۹۰ خواهد رفت.

اعضای کمیسیون عمران هم رسیدگی به مسائل و مشکلات مرز تمرچین با حضور معاونین وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و نیز رسیدگی به مسائل و مشکلات توسعه و احداث بیمارستان‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را در دستور کار دارند.

روز سه شنبه هم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان در  این کمیسیون حاضر می‌شود.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری  و بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی را در دستور کار خود دارد.

همچنین روز سه شنبه طرح حمایت قضایی از چرخه تولید در مراجع اجرایی و طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مورد بررسی این کمیسیون قرار می‌گیرد.

برنامه این هفته کمیسیون آموزش انتخاب اعضای هیات رییسه کمیسیون برای اجلاسیه دوم مجلس یازدهم و رسیدگی به تقاضای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی در خصوص عملکرد سازمان «سمت» خواهد بود.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در روز شنبه کارگروه بررسی طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان با حضور استاندار، معاونان و شورای تأمین استان، کارشناس مرکز پژوهش ها  تشکیل جلسه می دهد. همچنین اعضای این کمیسیون روز یکشنبه بعد از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه این کمیسیون برای اجلاسیه دوم، به بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات با حضور نماینده شورای نگهبان، مرکز پژوهش ها و معاون قوانین مجلس خواهند پرداخت.

این کمیسیون در روز سه شنبه به بررسی طرح  فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی با حضور نماینده شورای نگهبان و لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها می پردازد.

کمیسیون فرهنگی مجلس این هفته در روز یکشنبه بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی با موضوع ضعف عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان و گزارش عملکرد فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور را در دستور کار خود دارد همچنین  علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوالات ۱۰ نماینده در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می‌یابد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روزهای یکشنبه و سه شنبه جلساتی را برگزار خواهند کرد. روز یکشنبه به بررسی تدابیر و تمهیدات مرتبط با ابعاد امنیتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره مجلس یازدهم و مجلس خبرگان رهبری با حضور فرمانده نیروی انتظامی و معاونان ایشان خواهند پرداخت.

کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در روز دوشنبه جلسه ای پیرامون بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده لایحه موافقتنامه دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی، لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریای خزر را روز دوشنبه برگزار خواهد کرد.

 همچنین کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس روز یکشنبه، بحث و بررسی پیرامون نحوه تحقق منابع پیش بینی شده برای هدفمندسازی یارانه ها موضوع تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را با حضور مسوولان وزارت نفت و بانک مرکزی در دستور کار دارد.