شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اندونزی#ایران#جمعه#ژانویه

رفع توقیف نفتکش هورس از سوی اندونزی

کشتی نفتکش هورس متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران که از ۲۴ ژانویه (یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹) تاکنون در آب‌های اندونزی توقیف شده بود، دیروز جمعه آزاد شد.

نفتكش هورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، این کشتی با حمایت همه‌جانبه مقامات ارشد کشور، پشتیبانی و کمک کنسولی وزارت امورخارجه و همکاری دستیار ویژه وزیر امور خارجه، پس از گذراندن موفق مراحل دادرسی، بعد از ۱۲۵ روز، رفع توقیف شد.

طبق اعلام شرکت ملی نفتکش ایران، پرسنل مجرب و متعهد نفتکش هورس در این مدت به رغم تحمل سختی ها و دوری از خانواده، با فداکاری در دفاع از منافع ملی و حفظ جریان صادرات نفت و فرآورده های نفتی کشور ایستادگی کرده و در پیگیری ماموریت خود عزم راسخی داشتند.

این کشتی هم اکنون ادامه ماموریت خود را از سر گرفته است و پس از اتمام آن به آب‌های کشور باز خواهد گشت.

گفتنی است اوایل بهمن ماه سال گذشته گارد ساحلی  اندونزی دو نفتکش ایرانی و پانامایی با نام‌های «ام‌تی هورس» «MT Horse» ایران و «ام‌تی فری» «MT Frea» پاناما را که روز یکشنبه در آب های این کشور توقیف و برای انجام تحقیقات بیشتر به جزیره باتام منتقل می کند. سخنگوی گارد ساحلی اندونزی در یک پیام توئیتری ادعا کرد که این نفتکش قوانین مربوط به حق عبور و مرور ،انتقال سوخت تانکر به تانکر و سیستم شناسایی خودکار را نقض کرده است.

وی در صفحه اینستاگرام نیروی گارد ساحلی اندونزی نیز در همین رابطه به مساله «انتقال غیرقانونی نفت کوره» و رعایت نکردن  فاصله مشخص هنگام انجام آن اشاره کرده بود.