شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
رشد 19 هزار واحدی شاخص بورس؛

صعود پرقدرت بورس تهران/ نمادهایی که امروز مورد توجه سهامداران قرار گرفت

کدخبر: 415553
اقتصاد نیوز : شاخص کل بورس تهران سبزپوش شد و با صعود 19 هزار و 700 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 129 هزار واحد قرار گرفت .

به گزارش  اقتصادنیوز  ، در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل  بورس  تهران سبزپوش شد و با صعود 19  هزار و 700 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 129 هزار واحد قرار گرفت . شاخص کل هم وزن نیز سبزپوش شد و  با رشد 1800  واحدی 384 هزار و 953 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های فولاد، فملی و شستا ، یش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کویر، دسبحا و چکاپا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نماد‌های خساپا، خودرو، فملی، پتایر، فولاد، شستا و برکت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های چخزر، غگیلا، فتوسا، وپویا، کرمان، سبزوا و بکهنوج در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

نمادهای گروه پالایش مورد توجه سهامداران بازار امروز هستند و معاملاتی در مدار سبز رنگ را آغاز کرده اند. شپنا نیز با خریدهای رو به بالا به صف خرید نسبتا قابل توجهی نشست.

محصولات شیمیایی امروز سبز رنگ معامله می‌شوند. پترول, شگویا, نوری, فارس, شیران, تاپیکو, شاراک و زاگرس با گرایشی مثبت متعادل اند. شتوکا و شپلی با افزایش تقاضا همراه اند. شگل و شاملا پر عرضه‌های گروه اند.

خودرویی‌ها یکپارچه سبز پوش دنبال می‌شوند. نماد خودرو در قیمت ۱۷۷ تومان تشکیل صف خرید داد. خساپا در محدوده ۱۶۱ تومان در یک قدمی سقف قیمتی روزانه در حال معامله است. خگستر، خدیزل و ورنا از دیگر نماد‌های پرتقاضای گروه اند.

آخرین قیمت ۱۵۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۲۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۱۰۲میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.