به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «سازمان شرایط اضطراری عربی» در گزارش خود آورده است: طی دو هفته گذشته یک هزار و ۷۰۰ فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی دستگیر و حقوق ۳۰ فلسطینی نیز نقض شده است.
بر اساس این گزارش، موج دستگیری و سرکوب فلسطینیان در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است و به صورت میانگین روزانه بیش از ۱۰۰ فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی دستگیر می شوند.
این گزارش می افزاید، صهیونیست ها همچنین در ۷۲ مورد به منازل فلسطینیان، ۱۲۸ مورد به خودروهای آن ها و در ۷ مورد نیز به مغازها و مراکز کسب و کار آن ها تعرض کردند.  
نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.
اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.
کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.