مسعود گودرزی، نماینده پیشین مجلس، درباره فضای انتخاباتی کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا اظهار کرد: در خصوص مقوله انتخابات همیشه تاکید شده که این مسئله میراث ارزشمندی است که بعد از انقلاب به مردم داده شده است. پیش از آن انتخابات و احترام به رای مردم در کشور به این صورت هرگز وجود نداشته، البته که بعد از انقلاب هم در همه سطوح می توان به انتخابات برگزار شده ایراد وارد کرد ولی همیشه چه امام راحل و چه تاکیدات رهبری بر این بوده که انتخابات در فضایی سالم و با مشارکت حداکثری مردم باشد.

او ادامه داد: اما متاسفانه چه در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و چه حالا که انتخابات ریاست جمهوری است، شاهد بی رغبتی مردم نسبت به انتخابات هستیم. هر چند که اگر این شاخص رفتاری را در مردم تحلیل کنیم به وضوع متوجه می شویم که این بی رغبتی برای اصل انتخابات نیست بلکه مردم از تصمیمات و وعده های عملی نشده بعد از انتخابات ناراحت هستند و کاملا هم حق دارند. مردم این روزها با مشکلات معیشتی و کمبود اشتغال مواجه هستند و باید این مسئله را پذیرفت و برای آن کاری کرد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مطمئن باشید مردم هیچ مشکلی با نظام ندارند ولی به هر جهت از مشکلاتی که دارند دلخورند و این دلخوری هم حق طبیعی آنهاست. باید مردم را از دشمن جدا کنیم و همه این ها را در یک صف قرار ندهیم. ما یک سری دشمن داریم که در تلاش هستند دولت و نظام ایران را ناکارامد جلوه دهند این درحالی است که هیچ وقت چنین چیزی در نظام ما وجود نداشته است. حتی اگر دولت الان را بررسی کنیم شاهد خواهیم بود که کاملا در شرایط بد اقتصادی، تحریم و فشارهای ظالمانه کاملا کارآمد عمل کرده است. مردمی که رای می دهند از ما هستند، مردمی که دلخورند و می خواهند در انتخابات شرکت نکنند هم از ما هستند، تفکیک قائل نشویم. تلاش کنیم به وعده هایمان عمل کنیم تا این دلخوری ها هر چه سریعتر جبران شود در غیر این صورت شاید آینده خطرناکی در پیش داشته باشیم. 6