اولین سخنرانی بشار اسد بعد از پیروزی در انتخابات

« بشار اسد» رئیس جمهور منتخب سوریه گفت مشارکت مردم این کشور در انتخابات چالشی برای دشمنان کشور و نابودگر غرور و تکبر آنها بود.

وی که در سخنرانی تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: «مردم سوریه میهن دوستی را باز تعریف کرده و در عین حال،‌ خیانت به کشور نیز تعریف مجدد یافت».

رئیس جمهور منتخب سوریه اضافه کرد: «ملت سوریه در این انتخابات علیه تروریسم و دشمنان وطن انقلاب واقعی کردند».

بشار اسد افزود: «انتخاب من برای خدمت به شما،‌ افتخار بزرگی بوده که فقط می‌توان متعلق به این قوم دانست».

وی خطاب به ملت سوریه گفت: «انرژی پرتوان شما،‌ همان چیزی است که توانایی کشور را تامین کرده و آن را برای پیروزی آماده می‌کند».

بشار اسد با ادامه خطاب دادن مردم سوریه تاکید کرد: «شما در بزنگاه‌های بزرگ، ثابت کردید که وین برای شما از همه چیز بالاتر و چیزی بالاتر از آن قرار ندارد».

وی افزود: «پیام این انتخابات به دشمنان رسید و وظیفه ملی بزرگ به انجام رسید و دشمنان بر نادیده گرفتن پیامی که ملت سوریه در این انتخابات ارسال کردند،‌ اصرار دارند».

بامداد امروز رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از 95 درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری اعلام نتایج انتخابات گفت که 14 میلیون و 239 هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.

وی در ادامه گفت که «بشار حافظ الاسد» توانست 13 میلیون و 540 هزار و 360 رای بدست بیاورد که معادل 95.1 درصد از آرای اخذ شده بود.

رئیس پارلمان سوریه گفت: 14 میلیون و 239 هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که معادل 78 درصد از تمامی واجدین شرایط شرکت کنندگان در انتخابات بوده است.