شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#فلسطین#تحریم#حماس

طرح جدید سناتورهای آمریکایی برای تحریم حامیان مقاومت فلسطین


طرح جدید سناتورهای آمریکایی برای تحریم حامیان مقاومت فلسطین

گروهی از سناتورهای آمریکایی به رهبری نایب‌رئیس کمیته اطلاعاتی سنا طرحی را برای تحریم افراد، نهادها و دولت‌های حامی گروه‌های مقاومت فلسطین به‌ویژه حماس و جهاد اسلامی تدوین کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مارکو روبیو نماینده ایالت فلوریدا و نایب‌رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز جمعه اعلام کرد که با حمایت 15 سناتور جمهوری‌خواه دیگر طرحی را تدوین کرده است که در صورت تصویب آن، حامیان گروه‌های مقاومت فلسطین هدف تحریم‌ قرار خواهند گرفت.

بر اساس این طرح که مارکو روبیو در پایگاه اطلاع‌رسانی خود از آن به عنوان «قانون جلوگیری از حمایت از تروریسم بین‌المللی فلسطین» نام برده است، تحریم‌های سنگینی علیه افراد، نهادها و دولت‌های خارجی که از حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌های فلسطینی که نامشان در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر دولت آمریکا قرار دارد، وضع می‌شود و رئیس‌جمهور آمریکا نیز موظف خواهد شد که درباره اینکه آیا کشورهای خارجی کلیدی به اندازه کافی برای مقابله با تأمین مالی فعالیت‌های گروه‌های فلسطینی تلاش می‌کنند یا خیر، به کنگره گزارش دهد.

سناتور چاک گرسلی از حامیان این طرح ضد فلسطینی در اظهاراتی که نشان از تأثیر آشکار لابی صهیونیستی بر سنای آمریکا دارد، درباره طرح مورد حمایت خود علیه مقاومت فلسطین اظهار داشت: «متحد ما اسرائیل همچنان در مقابل حملات تروریستی مداوم ایستاده است. ما باید این گروه‌های تروریستی و حامیان آنها را پاسخگو کنیم. همه کشورهای مسئولیت‌پذیر وظیفه دارند که رسیدن حمایت‌های مادی به دست کسانی که در آرزوی ویران کردن متحد ما هستند، جلوگیری کنند. این قانون به همه کسانی که به حمله‌کنندگان به اسرائیل کمک می‌کنند، این پیام آشکار را می‌رساند که با پیامدهای سختی مواجه خواهند شد.»

مقامات آمریکایی چه در دولت‌های قبلی این کشور و چه در دولت جو بایدن بارها با صراحت اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی نزدیکترین متحد آمریکاست و آمریکا همواره به امنیت این رژیم متعهد بوده و خواهد بود.

آمریکا به کمک حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها تلاش‌های بین‌المللی برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در قبال جنایات آشکارش علیه ملت فلسطین را به بن‌بست کشانده است.

انتهای پیام/.