شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو

گران‌ترین خودرو رولزرویس از ابتدا تاکنون

کدخبر: 415437
اقتصادنیوز : شرکت خودروسازی رولزرویس پس از ۸ ماه، خودرویی با نام Boat Tail را به دنیا معرفی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از آنجایی که همه گیری ویروس کرونا همه چیز را تعطیل کرد و بسیاری از کار‌ها و رونمایی‌های خودرو به تعویق افتاد، اما طراحان رولزرویس در اتاق‌های خلوت خود مشغول کار بودند و گویی هیچ کاری جز طراحی در ذهن نداشتند.

هشت ماه طول کشید تا Rolls-Royce این قایق بادبانی زمینی با ظاهری خشن خودرویی را به دنیا هدیه دهد که در نهایت نام آن را Boat Tail گذاشت.

Boat Tail احتمالاً براساس Dawn ساخته شده است (هرچند از رولز هیچ حرف رسمی در این باره منتشر نشده است). رولزرویس اظهار داشت که فقط دستگاه سه از این خودرو خاص ساخته خواهد شد.

Boat Tail از نظر رانندگی جاده‌ای قانونی است و Rolls ادعا می‌کند که آزمایش‌های اصلی که روی همان مدل‌های اصلی خود را انجام می‌دهد، روی این خودرو انجام دهد.

اگرچه این ماشین بر اساس معماری آلومینیومی موجود این شرکت ساخته شده است، اما این ماشین جدید دارای ۱۸۱۳ قطعه جدید و کاملاً سفارشی است. حتی استریو نیز دست نخورده است، ۱۵ بلندگو در این خودرو به کار برده شده که تمام آن‌ها در ساختار کف وجود دارد.

Tail Boat یک ماشین عینی خاص است، در عقب یخچالی به کار برده شده و در دمای پایین ۲۰ درجه فارنهایت و تا ۱۷۵ درجه کار می‌کند، یعنی مجموعه میزبانی در این خودرو خاص وجود دارد که پنج ECU دارد و یک سیم کشی مخصوص که ساخت آن ۹ ماه به طول انجامیده است.

با فشار دادن یک دکمه، پشت عرشه به سبک پروانه‌ای باز می‌شود تا یک مجموعه پیک نیک با شکوه را نشان دهد. یک طرف آن به نوشیدنی‌ها اختصاص داده شده است، با یخچال دوتایی که مخصوص نگه داشتن (و به سرعت خنک شدن با دمای مناسب) انواع نوشیدنی‌های مورد علاقه مشتری است.

فن‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند خاویار در دمای گرم که Boat Tail برای آن طراحی شده خراب نشود (رولز سیستم را تا ۸۰ درجه سانتیگراد آزمایش کرده است).

جالب اینجاست زمانی که عرشه عقب باز می‌شود یخچال و مجموعه‌ای از میز‌های آن مانند یک خدمتکار می‌چرخند و به تمام مجموعه سرویس می‌دهند. بوت ریل یکی از عجیب‌ترین ماشین‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.