شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#منابع

کارشناس نظامی صهیونیست: تل‌آویو توان ورود به جنگ با حزب الله را ندارد

کارشناس نظامی صهیونیست: تل‌آویو توان ورود به جنگ با حزب الله در جبهه شمالی را ندارد

منابع صهیونیست بر سناریوی خطرناکی که این رژیم را از شمال فلسطین اشغالی تهدید می‌کند، اذعان کردند.

به گزارش مشرق، رای الیوم نوشت است: اسرائیل اذعان کرد که ارتش این رژیم سست‌تر از آن است که وارد جنگ خطرناک شمالی شود.

صهیونیست‌ها بر ضرورت آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ احتمالی در جبهه شمالی تاکید و آنرا سناریویی خطرناک که تل آویو را تهدید می‌کند، قلمداد کردند.

«یوسی یهوشواع» کارشناس نظامی صهیونیست به نقل از منابع آگاه در تل آویو اعلام کرد که مقاومت در غزه در جریان جنگ بیش از ۴ هزار موشک به سوی اشغالگران شلیک کرده است و این فقط ده درصد از توان حزب الله در جبهه شمالی است.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به تهدید نوشته است: سید حسن نصرالله ما را تهدید کرده است که قدس ما را به جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد.

وی در ادامه به برآورد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد: طبق برآورد اطلاعات ما، حزب الله به مشکلات اقتصادی داخلی  مشغول است و نباید که جنگی را شروع کند؛ اما تحولات اخیر نشان داد که نمی‌توان روی ارزیابی و برآورد اطلاعاتمان درباره نیات طرف مقابلمان حساب کرد و از این رو باید خطرناکترین سناریو را در نظر گرفت و برای آن آماده شد.

این تحلیلگر صهیونیست می‌نویسد: آمادگی فقط به پرکردن انبارها به موشک‌های رهگیر گنبد آهنین و تسلیحات جنگنده ها نیست و باید ارتش در شمال و جنوب و تمامی جبهه‌ها آماده باشد.

وی با اشاره به ضروری بودن ایجاد موانع در شمال فلسطین اشغالی به منظور ممانعت از ورود رزمندگان حزب الله به شهرک نشینان صهیونیست اذعان می‌کند که بودجه لازم در این زمینه وجود ندارد و هزینه سنگینی هم به دنبال دارد.

منبع: تسنیم