شهر خبر

آقاتهرانی: نامزدهای انتخابات به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

آقاتهرانی: نامزدهای انتخابات به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به فکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

به گزارش مشرق، مرتضی آقا تهرانی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات مشارکت پرشور داشته باشند و نظام را از آن خود بدانند، گفت: مشارکت پرشور و انتخاب اصلح دو مولفه مهم انتخابات است، البته گروه‌های سیاسی هم باید با مردم صادق باشند و در شناخت کاندیدای اصلح به مردم کمک کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مطالب مطرح شده درباره فرایند احراز صلاحیت داوطلبان گفت: به عقیده من شورای نگهبان باید تعهدی از داوطلبان ریاست جمهوری بگیرد که در صورت رد صلاحیت و اعتراض آن، دلیل رد صلاحیت را به صورت شفاف به مردم بگوید تا جامعه درباره آنان قضاوت کند، چون در شرایط فعلی قضاوت های زیادی نسبت به عملکرد شورای نگهبان می شود البته این شورا مورد اعتماد نظام است و به مر قانون عمل می کند.

آقاتهرانی تاکید کرد: شورای نگهبان با رد صلاحیت برخی از داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ به وظیفه قانونی خود عمل کرده است و همه باید با تبعیت از قانون به مشارکت حداکثری کمک کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید به فکر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود باشند نمی‌توان از مردم خواست برای حل مشکلات صبر کنند. رهبر معظم انقلاب بارها بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند و باور دارم که اقتصاد درون‌زا می‌تواند گره‌گشای مشکلات کشور باشد.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: راه درمان مشکلات موجود کشور داخلی است.  اگرچه برخی‌ می‌گویند که باید با غرب به توافق برسیم تا مشکلات کشور حل شود اما در میدان عمل دیدیم که این تفکر جواب نمی‌دهد؛ خودباوری به توان داخل می‌تواند کشور را در مسیر پیشرفت قرار داد.

آقاتهرانی اضافه کرد: اگر در عرصه انتخابات دو نفر کاندیدا باشند و شخصی بداند که رقیب وی ظرفیت و توانمندی بیشتری دارد، اگر در صحنه رقابت بماند جایز نیست.

منبع: ایرنا