شهر خبر

واکنش قابل توجه «حطیط» به موضع گیری غرب و آمریکا از پیروزی اسد


واکنش قابل توجه «حطیط» به موضع گیری غرب و آمریکا از پیروزی اسد

تحلیلگر لبنانی مسائل راهبردی منطقه با مقایسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سوریه نوشت: آمریکا پس از انتخابات غرق در آشوب، تردید در نتیجه بود در حالی که در سوریه شادی و حمایت گسترده از بشار اسد را شاهد بودیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «امین حطیط» کارشناس و تحلیلگر معروف لبنانی در سلسله توئیت‌هایی به انتخابات ریاست جمهوری سوریه و برگزاری آن واکنش نشان داد.

وی نوشت: به دنبال برگزاری انتخابات در آمریکا خشونت و تنش و تردید در نتایج و تلاش برای کودتا وجود داشت و به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، مراسم جشن و شادی و تجمعات گسترده در حمایت از بشار اسد و پایبندی به رهبری او را شاهد بودیم.

حطیط می‌نویسد: آنها غرق در نگرانی و شادی در سوریه. با این حال اروپا و آمریکا مخالف به رسمیت شناختن انتخابات سوریه و نتایج آن هستند. خطاب به آنها می‌گوییم که مشکلات خود را حل کنید و دیگران را با امور خودشان رها سازید.

 

وی در توییتی دیگر نوشت: 350 هزار فرد مسلح و تروریست ، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که به طور مستقیم و غیر مستقیم با 150 هواپیما و سه ناو جنگی و بیش از 100 هزار نظامی وارد میدان شد. علاوه بر آن اسرائیل وارد عمل شد و ترکیه دست به اشغالگری زد و حمایت همه جانبه از تروریسم؛ همه اینها سوریه را به زانو در نیاورد و اراده رئیس بشار اسد را نشکست. پس سوریه پیروز شد و متجاوز شکست خورد.

امین حطیط در مطلبی در روزنامه «البناء» لبنان هم نوشت: آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا در یک بیانیه مشرک، مشروعیت انتخابات در سوریه را زیر سئوال بردند و در مقابل بشار اسد هم اعلام کرد که نظر این کشورهای غربی پشیزی ارزش ندارد و سوریه تصمیم گیرنده است.

وی می‌نویسد: این کشورها همان‌هایی هستند که جنگ تمام عیار علیه سوریه به راه انداختند که هدفش ساقط کردن دولت سوریه بود بدون اینکه اهتمامی به تصمیم ملت سوریه داشته باشند.

حطیط در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات به مثابه درگیری جدید میان سوریه با قدرت‌هایی است که به جنگ مستقیم و غیرمستقیم روی آوردند و از تروریسم گرفته تا جنگ اقتصادی و جنگ آب و گرسنه نگه داشتن ملت سوریه را پیاده کردند به پایداری سوریه و اصرار آن بر برگزاری انتخابات پرداخت.

وی هر رای در صندوق را به مثابه گلوله ای در سینه متجاوزان به سوریه دانست و انکار و تشکیک به نتایج انتخابات سوریه از سوی غرب و آمریکا را موضوع جدید ندانست.

تحلیلگر لبنانی مسائل راهبردی منطقه در ادامه نوشت: از بُعد مردمی این انتخابات چه در داخل و خارج از سوریه به جشن ملی تبدیل شد که پیروزی بر دشمنان در آن جشن گرفته شد. سوری‌هایی که در انتخابات شرکت کردند اعلام کردند که این رای آنها مانند راکت یا گلوله ای است که در راه دفاع از کشور علیه دشمنان شلیک می‌شود.

وی افزود: در بُعد دوستان سوریه آنها بر توسعه روابط خود با بشار اسد رئیس جمهور سوریه که مردم این کشور بر اعتماد به آن تاکید کردند، اصرار دارند.

حطیط می‌نویسد: در بُعد دشمنان سوریه، این انتخابات مواضع آنها را برملا کرد.آنها از هر تلاشی برای ممانعت از سوری های خارج نشین دریغ نکردند زیرا از نتایج انتخابات هراس داشتند و می‌دانستند که بر خلاف آنچه آنها تبلیغ می‌کنند، مردم سوریه بشار اسد را می‌خواهند و این آنها را خشمگین می‌کند و از این رو بود که در ترکیه و آلمان اجازه برگزاری ندادند و در لبنان هم به رای دهندگان حمله کردند.

حطیط نوشت: در بُعد رسانه‌ای هم سوریه موفقیت زیادی به دست آورد و با وجود همه مشکلات به شکل موفق این انتخابات را برگزار کرد آنها با بهترین معیارها بین‌المللی و در بهترین شرایط و رسانه‌های سوری هم عملکرد خوبی داشتند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با کسب 13 میلیون و 540 هزار و 890 آرا یعنی معادل 95.1% به عنوان رئیس جمهور جدید برای یک دوره هفت ساله انتخاب شد.

انتهای پیام/