شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رایانه#غول

هشدار شرکت‌های دل و اچ‌پی درباره ضربه کمبود تراشه به تامین قطعات رایانه


هشدار شرکت‌های دل و اچ‌پی درباره ضربه کمبود تراشه به تامین قطعات رایانه

دو غول رایانه سازی جهان یعنی شرکت های دل و اچ پی نسبت به ضربه ناشی از کمبود تراشه به تامین قطعات رایانه هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت های دل و اچ پی گزارش های درآمد سه ماهه خود را منتشر کردند که نسبت به تخمین وال استریت در روز پنجشنبه افزایش نشان می‌دهد چرا که حتی با کاهش محدودیت های کرونایی در بسیاری از نقاط جهان، مشتریان همچنان به خرید رایانه های شخصی خود ادامه می دهند.

با این حال، پس از هشدار هر دو شرکت در مورد کمبود تراشه رایانه ای که می تواند بر توانایی آنها در تأمین تقاضای لپ تاپ در سال جاری تأثیر بگذارد، سهام دل 1 درصد کاهش یافت و سهام شرکت اچ پی تا 6 درصد نزولی شد.

توماس سوییت، مدیر ارشد مالی شرکت دل، در یک تماس پس از انتشار گزارش درآمد تاکید کرد که وضعیت تأمین قطعات همچنان نامشخص است و افزایش هزینه های تهیه این تراشه ها باعث کاهش درآمد عملیاتی این شرکت در سه ماهه فعلی شده است.

شرکت اچ پی نیز که با توجه به داده های IDC در رده دوم فروشندگان رایانه های شخصی جهان قرار دارد، اعلام کرد این کمبود تراشه توانایی این شرکت برای تأمین دستگاه های رایانه شخصی و چاپگرها را حداقل تا پایان سال محدود می کند.

با این وجود، این شرکت ها که پیشرو در صنعت رایانه های شخصی هستند تاکید کردند که در حالت کلی، بازار صعودی است و انتظار می رود که ادامه تقاضا برای لپ تاپ های مورد نیاز افرادی که از راه دور درس می خوانند و کار می کنند، ادامه یابد.

طبق اطلاعات اولیه شرکت تحقیقاتی IDC ، صادرات رایانه های شخصی که اصطلاح رایج این صنعت برای لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی به کار می رود، در سه ماهه اول 55.2 درصد رشد داشته است.

دل اعلام کرد که درآمد این شرکت که شامل فروش رایانه رومیزی، نوت بوک و تبلت است، در سه ماهه گزارش شده با 20 درصد افزایش به 13.31 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، فروش مربوط به رایانه های شخصی HP در سه ماهه منتهی به 30 آوریل 27 درصد افزایش یافت در حالی که فروش نوت بوک نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/