شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#آمریکا#روسیه#معاون وزیر

احتمال طرح برجام در دیدار بایدن و پوتین

پوتین بایدن

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید احتمال دارد مسئله بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، در دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا مطرح شود.

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) به بیان جزئیاتی احتمالی از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با «جو بایدن» همتای آمریکایی وی خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، ریابکوف در این باره گفت یکی از موضوعاتی که ممکن است در دیدار پوتین و بایدن مطرح شود، مسئله بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران است.

وی همچنین توضیح داد: «بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به دو کشور، ممکن است نشانه مثبت موفقیت دیدار پوتین و بایدن، و تغییر در روابط باشد».

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) که عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در «گرند هتل» در شهر وین آغاز شد، بعد از حدود یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان در نشست خود به رایزنی‌ درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق پرداختند.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره نشست مذکور با بیان این‌که نمی‌توانم با اطمینان بگویم که این دور از مذاکرات دور آخر خواهد بود، تصریح کرد: تا وقتی منافع کشور تامین نشده، مذاکره ادامه پیدا می‌کند.

پیش از این، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی، ضمن اشاره به تمایل واشنگتن برای بازگشت به الزامات برجامی، از تصمیم دولت این کشور برای تقویت توافق هسته‌ای از جمله تمدید بندهای غروب خبر داد.

منبع: فارس