شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#افغانستان#همزمان#کارشناسان

افزایش مشاوران غیرنظامی همزمان با خروج نظامی ناتو از افغانستان


افزایش مشاوران غیرنظامی همزمان با خروج نظامی ناتو از افغانستان

دبیرکل سازمان ناتو درباره چگونگی ادامه پشتیبانی از دولت افغانستان گفت که از طریق کارشناسان و مشاوران غیرنظامی به پشتیبانی از دولت کابل ادامه می‌دهیم.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو اعلام کرد که پس از دو دهه کمک به افغانستان، نیروهای امنیتی افغان  به اندازه کافی نیرومند هستند تا از کشورشان دفاع کنند.

وی به آسوشیتدپرس گفت که افغانستان مسیر طولانی را برای نیرومند شدن نیروهای امنیتی، پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی طی کرده است بنابراین این افغان‌ها هستند که مسئولیت صلح و ثبات در کشورشان را به طور کامل بر عهده می‌گیرند.

استولتنبرگ درباره چگونگی کمک به دولت افغانستان نیز گفت که کشورهای عضو ناتو از طریق کارشناسان غیرنظامی با مشارکت در بودجه نیروهای امنیتی و پشتیبانی از مذاکرات صلح این کشور از دولت کابل پشتیبانی خواهند کرد.

دبیرکل ناتو درباره آموزش نیروهای امنیتی افغان نیز خاطرنشان کرد که این سازمان در حال بررسی امکان ارائه آموزش های خارج از کشور برای نیروهای امنیتی افغانستان است، اما تصمیم نهایی تاکنون گرفته نشده است.

در حالی که طالبان خواستار خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان است اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از نیروهای غربی در این کشور باقی خواهند ماند.

استولتنبرگ درباره فرودگاه بین‌المللی کابل نیز گفت که سازمان ناتو قصد دارد برای تامین امنیت فرودگاه کابل به پشتیبانی مالی ادامه دهد.

انتهای پیام/.