شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کیش

سرقت زن و شوهر جوان از خانه همسایه برای سفر به کیش

سرقت زن و شوهر جوان از خانه همسایه برای سفر به کیش

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زوج سارق که از منزل همسایه خود ۳ میلیارد ریال سرقت کردند خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان بیان داشت: چهاردهم فروردین ماه پرونده ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۱۴ غیاثی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد.

وی عنوان کرد: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود، وی ساعت ۷ صبح پنجم فروردین ماه برای مسافرت منزل خود را واقع در آدرس خیابان خاوران، خارج می شود، ساعت ۲۳۰۰ چهاردهم فروردین ماه پس از مراجعه به منزل، متوجه می گردد سارق یا سارقان از طریق باز نمودن درب پشت بام و تخریب قفل درب وارد منزل گردیده و با پیدا نمودن کلید گاوصندوق از داخل منزل اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلاو نقره جات به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کرده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع مطروحه، کشف حقیقت و لزوم شناسایی سارقان موضوع بصورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت که در این راستا کارآگاهان جهت بررسی موضوع، بازدید از محل، بررسی دوربین های مداربسته احتمالی و انجام تحقیقات محلی و میدانی به محل سرقت عزیمت، طی مشاهدات و بررسی های صورت گرفته مشخص گردید تنها راه ورود به منزل شاکی از طریق پشت بام همسایه مجاور ایشان که متعلق به شخصی به اسم نادر است، می باشد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: یافته های کارآگاهان حکایت از آن داشت سارقان با اطلاع از موقعیت فیزیکی و مکانی منزل و عدم حضور شاکی و مکان دقیق طلاجات وارد و سرقت بدون بهم ریختگی اسباب و اثاثیه منزل و از گاوصندوق صورت گرفته است و این فرضیه که سرقت یا توسط همسایه شاکی و اعضای خانواده ایشان یا با مساعدت مشارالیهم صورت گرفته باشد قوت گرفت. لذا تحقیقات میدانی نا محسوس در خصوص ساکنین ملک مجاور صورت پذیرفت و مشخص گردید صاحب ملک مجاور دارای دختری بنام مرجان بوده که مدتی است بدلیل اعتیاد از منزل طرد و با فردی بهویت اسماعیل بصورت موقت ازدواج نموده است و اکنون در خیایان پیروزی، در یک زیرزمین اجاره ای با یکدیگر زندگی می نمایند

سرهنگ کنجوریان افزود: برابر تحقیقات صورت گرفته و اظهارات اهالی و همسایگان مشخص گردید در زمان نبود شاکی، همسایه مجاور نیز در منزل حضور نداشته لیکن یک زن به همراه یک مرد مشاهده گردیده که به منزل همسایه شاکی دارای تردد بوده که این امر کنجکاوی کارآگاهان را برانگیخته که نفرات مذکور چه ارتباطی با منزل همسایه شاکی دارند؟ و آیا سرقت توسط این دو نفر صورت گرفته است؟ لذا با استفاده سوابق کیفری مشارالیهم استعلام که مشخص شد مرجان فاقد سابقه و اسماعیل دارای سوابق کیفری متعدد منجمله سرقت هستند.

این مقام پلیسی در ادامه بیان داشت: بررسی علمی کارآگاهان نیز حاکی از آن بود اسمایل و مرجان در سرقت از منزل همسایه نقش داشته اند لیکن با توجه به تکمیل تحقیقات، مستندات، شواهد و قراین موجود و شناسایی هویت سارقان مراتب به دادسرا ارسال، دستورات لازم اخذ و سوم اردیبهشت ماه اسماعیل در حالی که با موتورسیکلت در منطقه خاوران در حال تردد بود شناسایی، دستگیر و در بازرسی بدنی از وی مقادیری طلاجات، فاکتور و مدارک هویتی کشف، ضبط و موتورسیکلت به پارکینگ و متهم جهت سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات به پایگاه دلالت گردید.

وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه نامبرده منکر بزه انتسابی و سرقت از منزل شاکی گردیده و هرگونه اتهامی را نسبت به خود قویا منکر می گردد لیکن با صدور قرار تامین از سوی مرجع قضایی جهت تکمیل تحقیقات در اختیار این یگان قرار گرفت. در راستای کشف جرم و زوایای پنهان پرونده مجدداً از متهم بازجویی که چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و ضمن اعتراف به بزه انتسابی بیان داشت سرقت را با همدستی مرجان و از طریق پشت بام منزل پدر ایشان انجام داده و بخشی از اموال را پس از سرقت داخل زین موتور مخفی نموده که بدلیل خاص بودن نوع طلاجات قادر بفروش اموال نگردیده و الباقی آنها را به شخصی در میدان امام حسین به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بفروش رسانده وجه حاصل از فروش به حساب عابر بانک وی واریز و تماما صرف هزینه های مسافرت به کیش و رزرو هتل و اجاره خودروهای لوکس خارجی و خرید البسه کرده و نقره جات مسروقه را به شخص دیگری که صاحب مغازه نقره فروشی واقع در میدان خراسان بفروش رسانده و مبلغ ۵۰ میلیون ریال از ایشان وجه نقد و نقره دریافت کرده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در پایان گفت: در ادامه طی هماهنگی با مرجع قضایی حکم جلب همدستان و افراد مالخر اخذ و نهم اردیبهشت ماه مرجان در بلوار ابوذر دستگیر و پس از دلالت به پایگاه و انجام مواجهه حضوری با سارق به همدستی با او در سرقت معترف گردید در متعاقب موضوع با شناسایی مخفیگاه مالخران هر دو نفر آنها دستگیر و با دلالت به پلیس آگاهی در تحقیقات معموله به بزه انتسابی معترف شدند. که با دستور قضائی هر ۴ متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.