شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایرباس#هواپیمای ایرباس#موتور

اورهال هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در صنایع داخلی


اورهال هواپیمای ایرباس 320 در صنایع داخلی

مدیرعامل هواپیمایی قشم‌ایر از اورهال ایرباس ۳۲۰ این شرکت در صنایع داخلی خبر داد و گفت:‌ در حال رایزنی برای تهیه ۴ موتور فوکر ۱۰۰ هستیم.

حسن قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ وضع قشم‌ایر به لحاظ درآمدی خوب بود، اسفندماه سال 98 درآمد روزانه ما بین 3 تا 4 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: این درآمد بسیار خوبی محسوب می‌شد، چراکه وقتی در یکی از ایرلاین‌های کشور بودیم با حجم نیروی انسانی بالا درآمد روزانه حدود 5میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد:‌ این در حالی بود بعد از 10 روز مجددا درآمد روزانه را جویا شدم که اعلام شد 250 تا 400 میلیون تومان. به خاطر کرونا درآمدها به شدت کاهش یافت. کرونا مسافران و پرواز را به شدت کاهش داد.

مدیرعامل قشم‌ایر با یادآوری کمک شرکت نفت به قشم‌ایر، یادآور شد: حدود 50 میلیارد تومان در بدترین وضعیت دکتر کرباسیان به ما کمک کرد و اجازه نداد پروازها تعطیل شود.

قاسمی با بیان این‌که این کمک هم ارزی بود و هم ریالی، اضافه کرد:‌در سخت‌ترین شرایط بخشی از بدهی‌های ارزی را پرداخت کردیم. در شرایط کرونایی 4 ماه پیش درآمد روزانه به بالای 5 میلیارد رفت اما با موج چهارم کرونا درآمد ایرلاین‌ها نزولی شد و به تبع آن درآمد ما هم به زیر یک میلیارد تومان در روز کاهش یافت.

وی با بیان این‌که قشم‌ایر 4 هواپیمای ایرباس 600-300 دارد، اظهار کرد:‌ همچنین 3 فروند ایرباس 320، چهار فروند آر جی 100  و چهار فروند فوکر دارد. از اسفندماه سال 98 هواپیماهای ایرباس 600-300 به دلیل قطع پروازهای استانبول خوابید. قبل از کرونا روزانه 2 پرواز به مقصد استانبول و 2 پرواز به سمت نجف داشتیم.  ضمن این‌که به‌صورت هفتگی 6 پرواز به سمت تفلیس داشتیم.

وی بیان کرد:‌ خوشبختانه در زمان حاضر دو فروند ایرباس 320 فعال است و سومین فروند نیز در حال اورهال است و تا شهریور به ناوگان قشم‌ایر افزوده خواهد شد. اینها هواپیماهای بسیار خوبی به لحاظ عملیاتی هستند.

مدیرعامل قشم‌ایر با اعلام این که تعداد صندلی‌های عملیاتی ما 1800 صندلی است، گفت:‌شهریور 1400 حدود 150 صندلی به ظرفیت پروازی اضافه می‌شود، همچنین به دنبال تامین 4 موتور فوکر هستیم که 210 صندلی دیگر به ظرفیت اضافه می‌شود.

انتهای پیام/