شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارز دولتی#مجلس#سود

سود ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب دلالان رفت/تفحص از ارز دولتی در دستور کار پارلمان


سود ارز 4200 تومانی به جیب دلالان رفت/تفحص از ارز دولتی در دستور کار پارلمان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:طبق گزارشات مرکز پژوهش ها کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردن قیمتشان بیشتر از کالاهایی است که ارز دولتی دریافت نکرده اند.

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از اختصاص ارز 4200 تومانی در این کمیسیون، گفت: بحث اختصاص ارز 4200 تومانی یکی از بحث های جدی روز در کشور است.

وی با بیان اینکه هدف از این تحقیق و تفحص این است که مشخص شود هزاران میلیارد تومان منابعی که برای این موضوع در نظر گرفته شده است چگونه هزینه شده است، ادامه داد: ارز 4200 تومانی قرار بود برای واردات کالاهای اساسی یا مواد اولیه برای تولید کالاهای اساسی اختصاص داده شود، که متاسفانه این موضوع محقق نشد.

نماینده رشت در مجلس با اعلام اینکه طبق گزارشاتی که به مجلس ارائه شده است کمتر از 50 درصد ارز دولتی به کالاهای ضروری اختصاص یافته است، عنوان کرد: بیشتر این ارز 4200 و  به جیب دلالان رفته است و افراد سودجو از آن استفاده کرده اند و در تحقیق و تفحص به دنبال این هستیم که مشخص شود چه کسانی از این ارز بهره برده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: طبق گزارشات مرکز پژوهش ها کالاهایی که ارز 4200 تومانی دریافت کردن قیمتشان بیشتر از کالاهایی است که ارز دولتی دریافت نکرده اند.

کوچکی نژاد اظهار داشت: تحقیق و تفحص از ارز 4200  نیز در دستور کار پارلمان قرار گرفته است و پس از تصویب آن سعی خواهیم کرد در مدت زمان کوتاهی گزارش آن را تهیه و برای قرائت در صحن علنی پارلمان ارائه کنیم.

انتهای پیام/