شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرمایه‌گذاری

کدام بازار سرمایه‌گذاری در اردیبهشت پرسودتر بود؟

در شش بازار طلا، سکه، بورس، دلار، خودرو و مسکن در اردیبهشت، سه بازار رشد کردند و سه بازار افت؛ اما پرسودترین بازار طلا بود و بیشترین افت در بازار بورس رخ داد.

اقتصاد کدام بازار سرمایه‌گذاری در اردیبهشت پرسودتر بود؟

بررسی ماهانه شش بازار در اردیبهشت نشان می‌دهد که سه بازار طلا، سکه و خودرو رشد کرده‌اند اما در مقابل بازارهای دلار، بورس و مسکن با افت ارزش مواجه شده‌اند.

بورس

در پایان فروردین شاخص کل بورس روی سطح یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی قرار داشت، اما در اردیبهشت هم مانند هشت ماه قبل روند بازار سرمایه نزولی بود.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس در ماهی که گذشت ۵٫۳ درصد افت کرد. در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت شاخص با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی به کار خود در اردیبهشت پایان داد.

دلار

دلار نیز همانند بورس جزء بازارهای نزولی اردیبهشت بود. شاخص بازار ارز در این ماه ۴٫۸ درصد افت ارزش داشت.

قیمت دلار صرافی ملی در پایان فروردین ۲۳ هزار و ۴۴۱ تومان بود که در اردیبهشت حدود ۱۱۵۰ تومان افت کرد. آخرین نرخ دلار در روز ۳۰ اردیبهشت ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

طلا

قیمت طلای ۱۸ عیار در اردیبهشت ۱۹ هزار تومان افزایش یافت. حدود چهار هفته پیش نرخ هر گرم از این فلز ارزشمند حدود یک میلیون تومان بود.

با افزایش ۱٫۹ درصدی نرخ طلا در اردیبهشت نرخ آن در پایان این ماه به نرخ یک میلیون و ۱۹ هزار تومان رسیده است.

سکه

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نرخ هر عدد سکه امامی در پایان نخستین ماه امسال ۱۰ میلیون و ۵۶ هزار تومان بود. اما با افزایش ۰٫۴ درصدی در اردیبهشت به نرخ ۱۰ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان رسید.

خودرو

براساس گزارش مرکز آمار ایران از تورم اردیبهشت، کالاهای بادوام که عموما به خودرو تلقی می‌شود در اردیبهشت ۰٫۳ درصد رشد کرده است. شاخص این گروه از کالاها و خدمات مصرفی در اردیبهشت روی سطح ۵۷۱ واحدی قرار دارد.

مسکن

براساس گزارش بانک مرکزی ایران از بازار مسکن در اردیبهشت؛ متوسط نرخ یک متر مربع خانه در تهران در اردیبشهت ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

قیمت مسکن تهران نسبت به فروردین ۱٫۸ درصد افت کرده اما تعداد معاملات ۸۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: تجارت نیوز