شهر خبر

تحقیق مقام‌های قضایی آمریکا درباره دخالت اوکراینی‌ها در انتخابات ۲۰۲۰


تحقیق مقام‌های قضایی آمریکا درباره دخالت اوکراینی‌ها در انتخابات 2020

مقام‌های قضایی فدرال در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا مقام‌های سابق و فعلی اوکراینی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دخالت کرده‌اند یا نه.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، روزنامه نیویورک تایمز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: مقام های قضایی فدرال در حال تحقیق درباره دخالت غیرقانونی مقام های فعلی و سابق اوکراینی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 هستند.

بر اساس این گزارش تحقیقات مقام های قضایی آمریکایی شامل این است که آیا مقام های اوکراینی از رودولف جولیانی وکیل سابق دونالد ترامپ استفاده کرده اند تا اتهامات و ادعاهای نادرست درباره جو بایدن را منتشر و پخش کنند یا نه.

این تحقیقات که در ماه های پایانی دولت ترامپ آغاز شده، توسط مقام های قضایی بروکلین اداره می شود. این تحقیقات قضایی جدا از تحقیقات مجرمانه دیگری است که درباره قراردادهای جولیانی در اوکراین در حال انجام است.

دادستان های فدرال در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا مقام های اوکراینی سعی کرده اند با پخش و گسترش ادعاهای مربوط به فساد مالی بایدن از طریق جولیانی و سایر کانال ها، در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر تاثیر بگذارند یا نه.

بایدن پیش از این کلیه اتهامات مطرح شده را رد کرده است. یکی از مقام های اوکراینی که تحقیقات درباره وی انجام شده است، آندری درکاچ نماینده پارلمان است.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این درکاچ را "عامل فعال روسی برای بیش از یک دهه تشخیص داده" و او را تحریم کرده است.

انتهای پیام /