شهر خبر

تأکید پوتین بر اهمیت تسلیحات دوربرد دارای دقت بالا برای ارتش روسیه


تأکید پوتین بر اهمیت تسلیحات دوربرد دارای دقت بالا برای ارتش روسیه

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل هوایی-نظامی برای ارتش این کشور، گفت: نیروهای مسلح روسیه باید به انواع جدیدترین تسلیحات نظامی دوربرد دارای دقت بالا و مهمات هدایت شوند مجهز باشند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه عصر روز پنج‌شنبه در سومین نشست خود با مقامات وزارت دفاع و موسسات مجتمع صنایع نظامی این کشور با موضوعیت "تقویت توان دفاعی روسیه" اعلام کرد که ارتش روسیه باید سایز کوچکی داشته باشد، ولی موثر باشد و برای این منظور باید هوانوردی در عرصه  حمل و نقل نظامی توسعه پیدا کند. به گفته وی، توسعه توان حمل و نقل نظامی نیروهای هوا-فضای روسیه و فعالیت هماهنگ آن و آمادگی رزمی بالای ناوگان هوایی، در بسیاری از موارد تعیین کننده تحرکات نظامیان و امکان استقرار سریع آنها در مسافت‌های دورتر و عرصه‌های رزمی بیشتری است.

پوتین گفت: «برای کشور ما، با توجه به بزرگی و گستردگی آن که بزرگترین کشور جهان است، این مسئله از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است تا ارتش ما جمع و جور و در عین حال موثر باشد. چنین ویژگی برای انجام موفقیت آمیز بودن عملیات هوابرد نیز مهم خواهد بود. برای این منظور نیروهای نظامی روسیه باید دارای امکانات بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل نظامی - مانند هواپیماهای ترابری و بالگرد سنگین باشد و خوشبختانه کشور در این عرصه موفقیت‌های بسیار خوبی داشته است.»

وی بعنوان مثال از در حال پایان بودن آزمایشات دولتی هواپیماهای ترابری سبک از نوع "ایل-112بی" خبر داده و یادآور شد که در همین سال جاری دو فروند از این نوع هواپیما به نیروهای هوا-فضا تحویل داده می‌شود و همچنین تولید هواپیماهای ترابری ایل-76 با استفاده از فناروی‌های جدید نیز از سر گرفته می‌شود و تا پایان سال 5 فروند از آنها به ناوگان هوایی اضافه خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست همچنین این وظیفه را مورد توجه قرار داد که ارتش و ناوگان‌های کشور باید به انواع تسلیحات نظامی مدرن دوربرد مجهز شوند که به گفته وی، مهمترین مسئله در دستور کار کنونی تولید انبوه تسلیحات دارای دقت بالا و دوربرد و سایر سلاح‌های تهاجمی مدرن است.  

پوتین تأکید کرد: «تجزیه و تحلیل مناقشات نظامی طی ده سال گذشته و تجربه توسعه ارتش‌های برتر جهان نشان می‌دهد که نقش تسلیحاتی مانند موشک‌های کروز با قابلیت استقرار مختلف و همچنین مهمات هدایت شونده در حال افزایش است و بسیار مهم است که نیروهای مسلح کشور به این قبیل تسلیحات مدرنی مجهز باشند.»

وی همچنین حفظ آهنگ تولید تجهیزات مدرن تهاجمی در سال‌های آینده به منظور استفاده از آنها در جریان تمرینات و مانورهای آموزشی را بسیار با اهمیت دانست و تأکید کرد که این وظایف باید با راه حل‌های سازمان دهی شده و اقتصادی و به موثرترین شکل اجرا شوند.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال یادآور شد که در حال حاضر نیروهای نظامی این کشور دارای انواع موشک‌های کروز دوربرد، از جمله موشک‌ "کالیبر" و همچنین موشک‌های بالستیکی مانند مجموعه موشکی "اسکندر" و انواع موشک‌های هدایت شونده هستند. این تسلیحات نه تنها از لحاظ ویژگی عقب افتاده نبوده و از بسیاری از تسلیحات خارجی پیشرفته‌ترند، بلکه در برخی مشخصه‌ها منحصر به فرد نیز بشمار می‌روند و ویژگی‌های خاص آنها در جریان عملیات نظامی واقعی علیه تروریست‌ها در سوریه ثابت شده‌ است.

انتهای پیام/