شهر خبر

طرح اسلواکی برای استفاده مستقل از واکسن روسی


طرح اسلواکی برای استفاده مستقل از واکسن روسی

دولت اسلواکی طرح استفاده از واکسن اسپوتنیک روسی بدون تایید اروپا را در دستور کار قرار داده و اتحادیه اروپا هم برای حمایت از برگزاری بازی‌های المپیک در ژاپن به این کشور واکسن صادر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و انواع جهش یافته آن همچنان در اتحادیه اروپا گسترش می یابد و مقامات اروپایی هم تلاش می کنند تا با راهکارهای مختلف و صرف وقت و هزینه زیاد با آن مقابله کنند.

پیش بینی خروج آرام شرکت های آلمانی از بحران کرونا

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که با وجود کاهش آمار مبتلایان به کرونا در آلمان اما انستیتو تحقیقات اقتصادی در این کشور (DIW) بر این باور است که شرکت ها با سرعت بسیار کم و آرام از این بحران خارج می شوند. بعد از اینکه بازده اقتصادی در اوایل سال جاری میلادی حدود 1.8 درصد کاهش یافت اکنون کارشناسان انتظار افزایش دو درصدی تولید ناخالص ملی در سه ماهه دوم را دارند. به زعم این موسسه اقتصادی مهم در آلمان بهبودی اوضاع اقتصادی در این مدت آرام تر از تابستان سال گذشته خواهد بود.

269 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح پنجشنبه از ابتلای 6313مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 269 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته گذشته به 41 کاهش پیدا کرده است.

پیش بینی نابودی مشاغل بیشتر در صنعت هواپیمایی آلمان

با توجه به شروع بسیار ضعیف حمل و نقل هوایی در آلمان در سال جاری میلادی انجمن صنایع آلمان BDL از دست رفتن مشاغل بیشتر در این عرصه را پیش بینی کرده است.

انجمن فدرال صنعت هواپیمایی آلمان در برلین اعلام کرد که در سه ماهه ابتدایی سال 2021 تعداد کارمندان در فرودگاه ها و خطوط هوایی تنها 4 درصد کم تر از سال قبل بود چرا که مقررات جامع کار کوتاه مدت هم وضع شده بود.

در سه ماهه ابتدایی سال 2021 تعداد مسافران هوایی در این کشور حدود 90 درصد کم تر از این دوره زمانی در سال 2019 بود و البته میزان حمل و نقل بار در این زمینه حدود 8 درصد افزایش داشت. فروش ایرلاین ها و فرودگاه ها هم 79 درصد کم تر از دو سال قبل از آن بود.

بسته کمک کرونایی اقتصادی جدید در دستور کار دولت فرانسه

دولت فرانسه هم یک بسته کمکی کرونایی دیگر برای اقتصاد تا سقف حدود 15 میلیارد یورو را مد نظر قرار داده است. وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که طرح قانونی برای این منظور هفته آینده به پارلمان ارائه خواهد شد. از جمله یک طرح کاهش مالیات ها برای هتل ها و مهمان سراها مد نظر قرار گرفته است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم درخواست کرد که در جریان بازگشایی ها و کاهش محدودیت ها توجه ویژه ای به افراد در شرایط ناامن شود.

پیش بینی کمیسیون اروپایی برای آغاز مجدد صنعت گردشگری تا اواسط جولای

معاون کمیسیون اروپایی هم پیش بینی کرده که گردشگری و توریسم تا اواسط جولای دوباره آغاز شود. وی در این راستا به اجرای طرح گواهی سبز که سفرها را آسان تر می کند اشاره کرد. وی همچنین از دستیابی به این هدف که تا 14 جولای هفتاد درصد بزرگسالان در این اتحادیه واکسینه شوند خبر داد.

اسلواکی بدون تایید اروپا از واکسن اسپوتنیک استفاده می کند

دولت اسلواکی تصمیم گرفته است که واکسن اسپوتنیک روسی را بدون تایید آژانس دارویی اروپا مورد استفاده فرار دهد.

خبرگزاری دولتی اسلواکی به نقل از دولت ائتلافی چهار حزبی در این کشور نوشت: همچنان شمار قابل توجهی از شهروندان وجود دارند که اعلام می کنند تنها می خواهند با اسپوتنیک واکسینه شوند و وقتی ما می خواهیم یک پوشش کافی واکسیناسیون داشته باشیم نمی توانیم این گروه را نادیده بگیریم.

افزایش چشمگیر خشونت و تجاوزات جنسی علیه کودکان در آلمان

آمارها نشان می دهد که موارد خشونت و تجاوزات جنسی علیه کودکان در سال کرونایی 2020 به شدت در آلمان افزایش پیدا کرده است.

این نتیجه بر اساس آمارهای جنایی پلیس (PKS) در سال 2020 به دست آمده که "هولگر مونش"، رئیس اداره جنایی فدرال آلمان و "یوهانس ویلهلم روریگ"، کمیسر فدرال درباره مسئله سوء استفاده جنسی از کودکان چهارشنبه در برلین درباره آن گزارش دادند.

بر این اساس 52 کودک سال گذشته قربانی قتل و جنایت شدند. 79 مورد قتل عمد علیه کودکان و 73 مورد آن قتل سهل انگارانه بوده است. 115 نفر از این کودکان کم تر از 6 سال سن داشتند. 4497کودک مورد سوء استفاده و بدرفتاری قرار گرفتند که تعداد آن ها 11 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

خشونت های جنسی علیه کودکان هم حدود 6 درصد در آلمان افزایش پیدا کرده و به 16921 مورد رسیده است. به صورت میانگین بیش از 46 مورد خشونت جنسی علیه کودکان در هر روز در این کشور گزارش شده است.

شمار قربانیان تجاوزات و اجبار جنسی علیه کودکان در آلمان هم حدود 235 مورد بوده است.

هولگر مونش اعلام کرده که این تنها طرف روشن این جنایات است. وی درباره دقیق نبودن آمارهای ارائه شده و بیشتر بودن آن هشدار داده است.

وی همچنین اظهار داشت که ارقام مربوط به ایجاد و در اختیار بودن و گسترش و توزیع تصاویر پورنوگرافی هم بیشترین افزایش را داشته و در سال 2020 18722 مورد از این موارد ثبت شده که 53 درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است. وی اعلام کرد که در پشت این مسئله ماجرای سوء استفاده بیشتر از کودکان مطرح است.

رئیس اداره فدرال جنایی پلیس آلمان همچنین اعلام کرد که اکثر قریب به اتفاق جرائم علیه کودکان در محیط های خصوصی رخ می دهد و پیامدهای روانی مادام العمر ایجاد می کند. وی افزود: ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا زمینه تاریک این تصویر را بیشتر کشف کنیم.

روریگ هم اعلام کرد: آمارها بسیار غیر قابل تحمل است. در پشت این اعداد رنج ده ها هزار کودک و نوجوان آسیب دیده و درد و انزجار و ترس و ناتوانی غیر قابل توصیفی وجود دارد. آمار های جرائم منتشر شده در این زمینه تنها بخشی از این رنج ها را نشان می دهد.

این مقام آلمانی تاکید کرد که مبارزه با خشونت های جنسی علیه کودکان باید به اولویت اصلی دولت تبدیل شود.

ویروس هندی مانعی بر سر راه طرح های دولت انگلیس برای کاهش محدودیت ها

این مسئله که آیا انگلیس در ماه آینده می تواند همه محدودیت های کرونایی را بر اساس برنامه ریزی قبلی کاملا لغو کند با توجه به شیوع ویروس هندی در این کشور با تردیدهایی از طرف کارشناسان مواجه شده است.

نیل فرگوسن، متخصص اپیدویولوژیست از کالج امپریل لندن روز پنج شنبه در بی بی سی گفت : همه چیز به چگونگی تاثیر این ویروس جهش یافته بر شرایط کرونایی ارتباط دارد. نگرانی هایی درباره سرعت بالای سرایت این ویروس و تاثیر این ویروس بر ضعیف شدن روند واکسیناسیون وجود دارد.

شیوع ویروس انگلیسی در بخش هایی از انگلیس منجر به افزایش چشمگیر موارد مبتلایان جدید شده است.

درخواست اروپا از شرکت آمریکایی "جانسون اند جانسون" برای بررسی های بیشتر درباره ایمنی

آژانس درویی اروپا به دلیل گزارش یک مورد مرگ بعد از تزریق واکسن "جانسون اند جانسون" در بلژیک بررسی های بیشتر را از این شرکت دارویی آمریکایی درخواست کرده است. یک زن 41 ساله در بلژیک به دلیل عوارض تزریق این واکسن جان خود را از دست داد و دولت بلژیک هم از این رو استفاده از این واکسن برای افراد زیر 40 سال را فعلا به حال تعلیق درآورده است.

90 درصد کودکان آلمانی در دوران کرونا کم تحرک شده اند

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی در طول بحران کرونا از عواقب کم تحرکی رنج می برند. بر اساس اطلاعات سازمان حقوق کودکان حدود 90 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفته اند که در طول دوران کرونا ورزش را از دست داده اند. بسیاری از کودکان و نوجوانان دوست دارند همراه با دوستان خود ورزش کنند و حدود دو سوم آن ها هم می خواهند در هوای آزاد ورزش کنند.

این نظر سنجی به سفارش موسسه فورسا انجام شده و از بین حدود هزار کودک در سنین بین 6 تا 14 سال و حدود 1000 بزرگسال انجام شده است.

حمایت اروپا از برگزاری بازی های المپیک در ژاپن با ارسال واکسن

از 23 جولای تا 8 آگوست سال جاری میلادی قرار است در توکیو پایتخت ژاپن تحت شرایط و محدودیت های کرونایی بازی های المپیک برگزار شود. اتحادیه اروپا برای اینکه از امنیت این بازی ها حمایت کند می خواهد بیش از 100 میلیون دوز واکسن را به ژاپن تحویل دهد. رئیس کمیسیون اروپایی از تصویب صادرات این واکسن ها خبر داده است. وی تاکید کرده که اتحادیه اروپا به این ترتیب یک سیگنال قدرتمندانه ارسال کرده و از این بازی ها حمایت می کند.

آلمان تصمیم گیری درباره تزریق واکسن به کودکان را به والدین محول کرد

وزیر بهداشت آلمان هم والدین را آماده کرده که مشترکا با پزشک کودکان خود درباره تزریق واکسن به فرزندانشان تصمیم گیری کنند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 12,646 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 144 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 3,180 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 9 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,937نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 121 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 5,007نفر به کرونا مبتلا شده و 54 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست دادند

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,621,696نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 109,023نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,470,297نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,748نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,201,827 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 125,622 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,657,886 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 79,855 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,667,041نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 88,479نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/