شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تحریم‌ها#نفت#ژاپن#واردات

رئیس انجمن نفت ژاپن: به محض قطعی شدن لغو تحریم‌ها از ایران نفت می‌خریم


رئیس انجمن نفت ژاپن: به محض قطعی شدن لغو تحریم‌ها از ایران نفت می‌خریم

رئیس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد به محض قطعی شدن لغو تحریم‌های ایران، اقدامات خود را برای آغاز واردات نفت از ایران آغاز می‌کنیم که احتمالاً ۳ ماه زمان خواهد برد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اس پی گلوبال پلتس، رئیس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد پالایشگاه‌های این کشور سه ماه پس از برداشته شدن تحریم‌های ایران می‌توانند  واردات نفت از این کشور را آغاز کنند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

تسوتومو  سوگیموری گفت به محض قطعی شدن لغو تحریم‌های ایران، اقدامات خود را برای آغاز واردات نفت از ایران آغاز می‌کنیم که احتمالاً 3 ماه زمان خواهد برد.

 وی تاکید کرد بدون تایید رفع تحریم‌ها، پالایشگاه های ژاپن واردات نفت از ایران را بررسی نمی‌کنند. اظهارات سوگیموری پس از آن بیان شد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در بیستم ماه مه اعلام کرد توافق اصلی برای برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه بخش‌های نفت، پتروشیمی و کشتیرانی حاصل شده است.

سه پالایشگاه برتر ژاپن یعنی پالایشگاه‌های انئوس، ایدمیدسو کوسان و کاسمو اویل  یک روز پس از از سخنان رئیس جمهوری ایران اعلام کردند از سرگیری واردات نفت از ایران را پس از تایید برداشته شدن تحریم‌ها بررسی خواهند کرد.

یکی از مقامات پالایشگاه ایدمیتسو گفت:« همه چیز بستگی به تصمیم رسمی برداشته شدن تحریم‌های آمریکا دارد ولی ما از نزدیک با دولت ژاپن، موسسات مالی و شرکت‌های کشتیرانی همکاری می‌کنیم».

ژاپن واردات نفت از ایران را در ماه مه 2019، مدت کوتاهی پس از سر گرفتن دوباره واردات در فوریه، متوقف کرد چون آمریکا معافیت 180 روزه برای هشت کشور از جمله ژاپن را جهت واردات نفت، در اوایل ماه مه همان سال تمدید نکرد.

ژاپن 17.10 میلیون بشکه نفت در 2019 از ایران وارد کرده بود که 63.2 درصد نسبت به 46.51 میلیون بشکه وارد شده در 2018 کاهش داشت.

قیمت رسمی فروش نفت سبک ایران برای بارگیری در ماه ژوئن بیست سنت ارزان‌تر از نفت سبک عرب خواهد بود. این ارزان‌ترین قیمت برای نفت ایران در برابر عربستان از زمانی است که در مارس 2020 به منفی 35 سنت رسیده بود.

انتهای پیام/80