به گزارش برنا؛ از الجزیره، مجمع ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو پس از جلسه ویژه که توسط سازمان همکاری اسلامی و هیئت فلسطینی در سازمان ملل برگزار شد، با ۲۴ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع قطعنامه‌ای برای انجام تحقیقات در مورد سوء استفاده‌های روش دار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و داخل اسرائیل را تصویب کرد. 

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار ایجاد کمیسیون تحقیق دائمی برای نظارت و گزارش در مورد نقض حقوق بشر در اسرائیل، غزه، کرانه باختری اشغالی و اورشلیم شرقی است.

در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است، این کمیسیون همچنین قرار است علل اساسی تنش‌های مکرر، بی ثباتی و طولانی شدن منازعات از جمله تبعیض و سرکوب را بررسی کند.

این قطعنامه می افزاید، تحقیقات باید بر شناسایی واقعیت ها و جمع آوری شواهد برای اقدامات قانونی متمرکز باشد و هدف از شناسایی مجرمان برای اطمینان از پاسخگویی آنها است.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ رژیم صهیونیستی با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید وگروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.