شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه

روسیه برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد+جزییات

"کاظم خاوازی" و "دیمیتری پاتروشف وزیران کشاورزی ایران و روسیه بر توسعه همکاری های دو کشور در حوزه کشاورزی تاکید کردند.

روسیه برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد+جزییات

به گزارش منیبان، در این نشست که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و معاونان وزارتخانه های کشاورزی دو کشور حضور داشتند  دو وزیر آمادگی کشور متبوع خود را برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی اعلام کردند.

 خاوازی وزیر کشاورزی ایران در این نشست گفت: ایران خواهان َ اجرایی شدن  کمک. روسیه در  تسریع شروع مذاکرات آزاد بین ایران و اوراسیا.و  سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی ایران  با تجار روس است. 

وی با بیان اینکه  تراز  تجاری دو طرف به نفع روسیه هست تصریح کرد که تهران آمادگی دارد سهم بیشتری از واردات از روسیه بخصوص در زمچینه غلات را به خود اختصاص دهد.   

خاوازی اظهار داشت با توجه به نگاه رهبران دو کشور بر توسعه همکاری های دو طرف در زمینه های مختلف ‌شایسته است  تحولات جدید با اولویت بر بخش‌  کشاورزی  آغاز و گسترش یابد.

وزیر کشاورزی روسیه نیز با اشاره به اینکه روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان است، گفت: بیش از ۸۰ درصد از کل صادرات روسیه مربوط به محصولات کشاورزی و غلات است.

دیمیتری پاتروشف با اشاره به نیاز مشترک دو کشور در زمینه محصولات کشاورزی، غلات، مواد پروتئینی، سبزی و صیفی‌جات، میوه و خشکبار تاکید کرد: برای تسریع در روند همکاری‌ها لازم است شرکت‌های ایرانی دارای مجوز به وزارت کشاورزی روسیه معرفی و زمینه آغاز فعالیت مشترک در زیربخش‌های کشاورزی آغاز شود.

وی گفت: ایران سالانه نیازمند واردات بخشی از گندم و غلات مورد نیاز خود است و روسیه نیز به محصولات باغی، لبنی، مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار ایران نیازمند است. وزیر کشاورزی روسیه با ابراز خرسندی از افزایش چشمگیر همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف گفت: امیدواریم بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های متعدد آن نیز همچون دیگر عرصه‌های همکاری، رشدی چشمگیر را تجربه کند.