شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#کاراته

حسنی‌پور: امیدوارم به‌عنوان یک ایرانی در هنگ‌کنگ اثرگذار باشم/ دنیا به مربیان ایرانی احترام می‌گذارد


حسنی‌پور: امیدوارم به‌عنوان یک ایرانی در هنگ‌کنگ اثرگذار باشم/ دنیا به مربیان ایرانی احترام می‌گذارد

مربی ایرانی تیم ملی کاراته هنگ‌کنگ ابراز امیدواری کرد، تجربیاتی که از حضور در کنار تیم‌های ملی داشته است در هنگ‌کنگ به او کمک کند و به‌عنوان نماینده‌ای از کاراته ایران اثرگذار باشد.

سعید حسنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره توافق خود با تیم ملی کاراته هنگ‌کنگ اظهار داشت: در ابتدا از طریق فضای مجازی اطلاع پیدا کردم که هنگ‌کنگ به دنبال مربی است و در ادامه استاد احمد صافی سرمربی تیم ملی کره جنوبی نیز این موضوع را به من اطلاع داد.

وی ادامه داد: بعد از آن قضیه را با فدراسیون کاراته و سرمربی تیم ملی در جریان گذاشتم و با موافقت آنها مصاحبه‌ای با مسئولان هنگ‌کنگ انجام دادم که منجر به توافق و امضای قرارداد دو ساله شد. مکاتبات و مذاکرات ما از چند ماه پیش شروع شده بود و در جریان مسابقات کاراته استانبول توافقات نهایی حاصل شد.

مربی سابق تیم ملی کاراته در  مورد نقش خود در کادر فنی تیم ملی هنگ‌کنگ گفت: در جریان مذاکرات دو نفر از مسئولان انستیتو ورزش هنگ‌کنگ، مسئولان فدراسیون کاراته و ویلیام سرمربی انگلیسی این کشور حضور داشتند. سرمربی این کشور دارنده مدال طلای جهان بوده و سرمربی انگلیس در مسابقات جهانی اتریش است. من هم قرار است به‌عنوان مربی ارشد کومیته با هنگ‌کنگ همکاری داشته باشم.

حسنی‌پور با اشاره به آشنایی کاراته هنگ‌کنگ با مربیان ایرانی گفت: در گذشته محمود کرک‌آبادی چند سال هدایت تیم ملی هنگ‌کنگ را برعهده داشت و با این تیم نتایج بسیار خوبی قرار گرفت. همین همکاری باعث شده است تا آنها به خوبی با کاراته ایران آشنا باشند. در حال حاضر نیز در بخش کاتا موفق به کسب یک سهمیه المپیک شده‌اند، اما در کومیته توفیقی نداشته‌اند.

وی درباره همکاری خود در سال‌های اخیر با تیم ملی گفت: تا سال 93 به‌عنوان بازیکن در خدمت تیم ملی بودم و از سال 94 تا 96 در رده‌های سنی پایه با مربیان مختلفی همکاری داشتم و از سال 97 نیز با افتخار در کنار شهرام هروی و تیم ملی کاراته بودم. امیدوارم تجربیات که از حضور در کنار تیم‌های ملی داشتم در هنگ‌کنگ به من کمک کند و بتوانم به‌عنوان نماینده‌ای از کاراته ایران اثرگذار باشم.

مربی سابق تیم ملی کاراته راجع به اینکه جدایی او کادر فنی، تیم ملی را تضعیف نخواهد کرد، گفت: تیم ملی ما در بخش فنی و مربیگری تیم بسیار خوب و یکدستی است و حضور شهرام هروی در رأس تیم ملی و مدیریت خوب فدراسیون باعث خواهد شد مشکلی ایجاد نشود. از سال 96 در کنار شهرام هروی، حسن روحانی، دکتر نعیما خواجوی و تمام بچه‌ها زندگی کردم و خدا را شکر افتخارات زیادی را کسب کردیم. امیدوارم همه این عزیزان در آینده نیز موفق باشند.

حسنی‌پور تصریح کرد: سه دوره به‌عنوان مربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و یک دوره در مسابقات جهانی افتخار حضور در کادر فنی تیم ملی را داشتم و خاطرات بسیار خوبی با تیم ملی ساختیم. اگر امروز کاراته دنیا به کاراته ایران، بازیکنان و مربیان ایرانی احترام می‌گذارد به خاطر افتخارات تیم ملی در سالیان اخیر است که با همت و تلاش بازیکنان و هدایت کادر فنی و شهرام هروی حاصل شده است. قلب و انرژی من همچنان با تیم ملی کاراته است و هنوز خود را سرباز کاراته ایران می‌دانم.

انتهای پیام/