شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سازمان ملل#انسانی#گفتگو

امروز انجام شد؛

دیدار «عبدالسلام» با «گریفیتس»/ گفتگو درباره اوضاع انسانی یمن

دیدار «عبدالسلام» با «گریفیتس»/ گفتگو درباره اوضاع انسانی یمن

سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن امروز پنجشنبه در جریان دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور، با وی درباره اوضاع انسانی یمن گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن با «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات یمن گفتگو کردند. درهمین ارتباط، عبدالسلام گفت: با گریفیتس در خصوص اوضاع انسانی وخیم در یمن بحث و تبادل نظر کردم.

وی افزود: در جریان دیدار با گریفیتس، آخرین اوضاع انسانی یمن را که در نتیجه تداوم حملات و محاصره مناطق مختلف توسط ائتلاف سعودی تشدید شده است، تشریح کردم. پیشتر «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود: دولت صنعاء از برقراری آتش بس فراگیر در یمن حمایت به عمل می‌آورد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه افزود: ما خواستار لغو هرچه سریع‌تر محاصره یمن و برقراری آتش بس فراگیر هستیم. از سوی دیگر، وزیر خارجه دولت نجات ملی نیز گفته بود: تا زمانی که محاصره یمن لغو نشود، حملات نیروهای مسلح به مواضع ائتلاف سعودی ادامه خواهد داشت.