شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملک

دیدار ولیعهد ابوظبی و ملک عبدالله دوم در امان

کدخبر: 415275
اقتصادنیوز : پادشاه اردن امروز (پنج‌شنبه) در شهر امان، پایتخت این کشور میزبان ولیعهد ابوظبی بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور امروز وارد امان شد و عبدالله دوم، پادشاه اردن همراه با حسین بن عبدالله، ولیعهد خود به استقبال او در فرودگاه "مارکا" رفت.

پادشاه اردن ضمن استقبال از ولیعهد ابوظبی و هیئت همراهش، از این سفر که با جشن هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال اردن و جشن ۱۰۰ سالگی تشکیل این کشور همزمان است، ابراز خرسندی کرده و آن را منعکس‌کننده عمق روابط برادرانه امارات و اردن دانست.

در ادامه جمعی از نیروهای گارد تشریفات با نواختن سرودهای ملی دو کشور صف‌آرایی کردند.

ولیعهد ابوظبی با پادشاه اردن به بررسی روابط برادرانه مستحکم بین دو کشور و تقویت همکاری استراتژیک و هماهنگی مشترک در جهت منافع دو کشور پرداخت.

او سلام شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات را به ملک عبدالله دوم رساند و برای پادشاه اردن و کشورش آرزوی سلامتی و خیر و پیروزی کرد.

پادشاه اردن نیز ابراز اطمینان کرد که این سفر انگیزه قوی به روند برادرانه و تلاش مشترک دو کشور در تمام زمینه‌ها خواهد بخشید.

هیئت همراه آل نهیان در این سفر شامل منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر در امور ریاستی، محمد بن حمد بن طحنون آل نهیان، رئیس شورای مدیریتی شرکت فرودگاه‌های ابوظبی، علی بن حماد الشامسی، معاون دبیرکل شورای عالی امنیت ملی، یوسف مانع العتیبه، سفیر امارات در آمریکا، محمد مبارک المزروعی، معاون دبیرکل دفتر ولیعهد و احمد علی محمد البلوشی، سفیر امارات در اردن است.