شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#مسکو

ابراز نگرانی سفرای عربی در مسکو از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

سفرای کشورهای عربی در مسکو با میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه دیدار کرده و نگرانی خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در مورد ساکنان نوار غزه اعلام کردند

ابراز نگرانی سفرای عربی در مسکو از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش منیبان؛ به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، در دیدار بوگدانف و سفرای کشورهای عربی در مسکو، در مورد اوضاع منطقه خاورمیانه با محوریت موضوع کاهش تنش ها در منطقه و حل و فصل اوضاع بحرانی خاورمیانه گفت و گو و تبادل نظر شد.

در این دیدار موضوع حل و فصل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی در مرکز توجه قرار داشت.

سفرای عربی در این دیدار در مورد اقدامات اسراییل علیه ساکنان فلسطینی نور غزه و شهر قدس ابراز نگرانی کردند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: شرکت کنندگان در این دیدار بر ضرورت تحکیم توافق آتش بس بین فلسطین و اسراییل و انسجام تلاش های بین المللی برای بازسازی زیرساخت های نوار غزه و کمک های انسانی فوری به ساکنان آن تاکید شد.

بوگدانف موضع روسیه مبنی بر ازسرگیری مذاکرات فلسطین و اسراییل برمبنای حقوق بین المللی به منظور حل و فصل مجموعه مسائل مربوط به تعیین موقعیت حقوقی دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ و زندگی در صلح و امنیت در کنار اسراییل را تشریح کرد.

در این دیدار بر تحکیم همکاریهای بین روسیه و اتحادیه عرب در مورد مسائل مهم منطقه تاکید شد.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید وگروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.