شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#محدوده#چهل#اختران#دریابید

مهدی بخشی سورکی

چهل اختران را دریابید

در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال ۸۹، ساماندهی و آزادسازی محدوده بافت فرسوده چهل اختران و توسعه امامزاده موسی مبرقع (ع) به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم در سال ۸۹، ساماندهی و آزادسازی محدوده بافت فرسوده چهل اختران و توسعه امامزاده موسی مبرقع (ع) به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار گرفت؛ اما با گذشت ده سال از آغاز عملیات عمرانی، این پروژه بدون پیشرفت لازم همچنان بلاتکلیف است و همین امر موجب شده تا مردم این محله، از اوضاع نابسامان و زندگی در میان خرابه‌ها گلایه مند باشند.

چند مدیریتی میان اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی و همچنین عدم تخصیص اعتبارات لازم از سوی دستگاه‌های مسئول، پیشرفت پروژه ساماندهی چهل اختران و امام‌زاده مبرقع (ع) به مساحت چهار و سه دهم هکتار را به تأخیر انداخته است.

به نظر می‌رسد این پروژه با طرح اولیه خود دیگر قابل اجرا نخواهد بود و بازنگری و چابک سازی طرح با اولویت توسعه بنای امامزاده برای برون رفت از این وضعیت می‌بایست مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در عین حال باید مدیریت واحدی در این پروژه حاکم باشد.