شبکه عبری زبان "کان" در گزارشی اعلام کرد، برخی مسؤولان آمریکایی در چند روز گذشته به امارات سفر کردند تا این کشور به تلاش‌ها برای بازسازی غزه ملحق شود و پیام روشن اماراتی‌ها برای آنها این بود که ابوظبی برای حمایت انسانی مستقیم به غزه آماده است اما از هر سازوکاری در این راستا که حماس نقشی در آن داشته باشند، هرگز حمایت مالی نخواهند کرد، علاوه بر این اماراتی‌ها اعلام کردند که در واقع از نظر آنها این مصر است که این تلاش‌ها را متمرکز خواهد کرد.

طبق این گزارش، آمریکا با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی تلاش خود را برای ایجاد این سازوکار انجام می‌دهد و به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا جهت بررسی این مساله به مصر و اردن سفر کرد. آمریکا در واقع به حماس تفهیم کرد که در این سازوکار هرگز نقشی ایفا نخواهد کرد.

در مقابل یحیی السنوار، فرمانده جنبش حماس در غزه اعلام کرد: ما به بلینکن می‌گوییم در مشکلات ما دخالت نکن، ما می‌دانیم چه کار کنیم.

این شبکه عبری زبان در ادامه گزارش خود آورد: مصر در راستای تداوم آتش‌بس میان دو طرف، از اسرائیل، حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در مذاکراتی در قاهره دعوت کرد.

طبق این گزارش، هدف از این مذاکرات در واقع بررسی احتمال برقراری آتش‌بس بلند مدت و مساله شهروندان و اجساد سربازان اسرائیلی است که حماس از تحویل آنها خودداری کرده است.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، مصر از رژیم صهیونیستی و حماس دعوت کرده تا درباره تبادل اسیران بین خود مذاکره کنند.

براساس این گزارش، مذاکرات شامل آتش بس طولانی مدت و بازسازی نیز است.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی افزود، اسرائیل شرط کرده مذاکرات از طریق کانال‌های جداگانه انجام شود.

براساس این گزارش، هرگونه پیشرفتی در مساله بازسازی غزه منوط به پیشروی در مساله مفقودان و اسیران است.

به گزارش این شبکه، افسر عالی‌رتبه مصری اخیرا به اراضی اشغالی رفت تا طرح قاهره را درخصوص مذاکرات بررسی کند. البته موعد مذاکرات هنوز مشخص نیست.

امارات برای بازسازی غزه شرط گذاشت