شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

نماینده پارلمان عراق:

بازداشت «قاسم مصلح» خلاف قانون بود/ به «حشد شعبی» افتخار می‌کنیم

بازداشت «قاسم مصلح» خلاف قانون بود/ به «حشد شعبی» افتخار می‌کنیم

نماینده پارلمان عراق ضمن انتقاد شدید از بازداشت «قاسم مصلح» یکی از فرماندهان برجسته «حشد شعبی»، گفت: ما در عراق به «حشد شعبی» افتخار می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «احمد الاسدی» نماینده پارلمان عراق امروز پنجشنبه به اقدام دستگاه امنیتی این کشور در بازداشت «قاسم مصلح» از فرماندهان برجسته حشد شعبی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اقدام دستگاه امنیتی در بازداشت قاسم مصلح بسیار خطرناک و در عین حال، خلاف قانون بود. این دست اقدامات می تواند به افزایش تنش ها در عراق منجر شود.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه افزود: چنین اقداماتی به مثابه تعرض به یک نهاد امنیتی (حشد شعبی) محسوب می شود؛ نهادی که ما به وابستگی به آن افتخار می کنیم. اشتباهی که صورت گرفته است، باید اصلاح شود.

پیش از این نیز، بازداشت قاسم مصلح به عنوان یکی از فرماندهان برجسته حشد شعبی واکنش هایی را به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش «کتائب حزب الله» عراق بیانیه ای را صادر کرد. در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: بازداشت قاسم مصلح که از فرماندهان برجسته حشد شعبی محسوب می شود اقدام خطرناکی بود که دولت مسئول آن است.

این جنبش در بیانیه خود همچنین آورده است: به نظر می رسد تلاش هایی در کار است تا نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با یکدیگر وارد درگیری شوند. بازداشت قاسم مصلح نشان از گستاخی نیروهای امنیتی داشت.

حزب الله عراق در ادامه گفته است: اقدام نیروهای امنیتی در بازداشت قاسم مصلح یک اقدام شکست خورده محسوب می شود. ما اجازه تحقق اهداف اقدامات خطرناک را نمی دهیم و در برابر نقشه های توطئه آمیز سکوت پیشه نمی کنیم.

افزون بر این، جنبش مقاومت اسلامی نجباء نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: قاسم مصلح کسی است که مرزهای سوریه و عراق را به خاری در گلوی آمریکایی‌ها تبدیل کرد و جلوی تجاوز آن‌ها به تمامیت ارضی عراق را گرفت.

مقاومت اسلامی نجباء رویکرد فریبکارانه عاملان ربایش این فرمانده حشد شعبی را شاهدی بر نفوذ اشغالگران آمریکایی و تفکر بعثی داعشی در تصمیم‌گیری سیاسی برشمرد که تجدیدنظر در محاسبات را ایجاب می‌کند.

در پایان این بیانیه اعلام شده است: با قدرت از تصمیمات لازم‌الاجرای فرماندهان حشد شعبی در این راستا حمایت می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد کشور در دام توطئه دولت‌های شرور از قبیل آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و حاکمان امارات گرفتار شود.

گفتنی است قاسم مصلح به‌ عنوان یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق، در مقابل برنامه انتقال عناصر داعشی از خاک سوریه به داخل عراق ایستاده بود که با فشار سفارت آمریکا ربوده شد؛ اقدام تحریک‌آمیزی که اعتراض شدید مردم، گروه‌های مقاومت و برخی فعالان سیاسی را به‌ دنبال داشت.