این گروه جهادی عراق که در پیروزی بر گروه تروریستی داعش در ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ نقش تعیین کننده داشت، با انتشار بیانیه ای گفته است که دولت الکاظمی به عمد به دنبال بحران سازی با هدف ایجاد برخورد بین دستگاه های امنیتی عراق با همدیگر است.

بر اساس این بیانیه، ملت عراق و جریان های سیاسی کشور این رویکرد خطرناک دولت الکاظمی را در هدف قراردادن فرماندهان مجاهد در سازمان الحشد الشعبی، بر نمی تابند.

کتائب حزب الله عراق به عنوان یکی از گروه های زیر مجموعه الحشد الشعبی گفته است که باید جلوی این تعرض های خطرناک گرفته شده و شروط فرماندهان الحشد الشعبی اعمال شود.

این گروه جهادی افزوده است در برابر این گونه رویکرد خصمانه برخی شخصیت ها که تنها به تحقق منافع دشمنان و نقشه های آنها می اندیشند، سکوت نمی کند.

در همین راستا «ابوعلی العسکری» سخنگوی امنیتی کتائب حزب الله عراق با انتشار توئیتی، مسوول اول بازداشت قاسم مصلح را  «احمد ابورغیف» رییس سازمان اطلاعات عراق معرفی کرده است.

وی بر عملیات بازداشت مصلح عنوان «آدم ربایی» نهاده و افزوده است که طرح بازداشت مصلح از هفت روز قبل بین مصطفی الکاظمی و احمد ابورغیف و هسته ای از سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) از طریق تماس تلفنی بحث و بررسی شده بود. 

العسکری با تایید آزادی قاسم مصلح تاکید کرده است که این فرمانده ارشد الحشد الشعبی در وقت حاضر در بین دوستان و علاقه مندانش قرار دارد.

وی گفته است که همچنان بر مطالبات سه گانه فرماندهان الحشد الشعبی که تاکنون فقط یکی از آنها تحقق یافته، تاکید می کند، اما به این مطالبات اشاره نکرده است.

بازداشت مصلح دیروز چهارشنبه اوضاع عمومی را در بغداد دستخوش تنش کرد که با مداخله تعدادی از رهبران سیاسی و فرماندهی الحشد الشعبی این قضیه فیصله پیدا کرد و طبق اعلام امروز کتائب حزب الله، مصلح تحویل فرماندهی الحشد الشعبی داده شده است.

این درحالی است که فرماندهی مشترک نظامی عراق اصرار دارد که یک کمیته مشترک از دستگاه های مختلف امنیتی از جمله الحشد الشعبی سرگرم بازجویی از مصلح در خصوص اتهامات منتسب به او هستند.

کتائب حزب الله دولت الکاظمی را متهم کرد