شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل؛

هیچ مدرکی دال بر استفاده از تأسیاست غیرنظامی در غزه وجود ندارد

کدخبر: 415238
اقتصادنیوز : کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل طی گزارشی درباره جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با نوار غزه، تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر استفاده از تأسیاست غیرنظامی در غزه توسط گروه‌های مقاومت پیدا نکرده‌اند.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «میشل باشلت» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در  گزارشی درباره جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطینی و حملات جنایتکارانه به نوار غزه منتشر کرد.

باشلت طی سخنرانی در آغاز جلسه فوق‌العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل که به درخواست کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: «ما شاهد افزایش خصومت‌ها در سرزمین‌های [اشغالی] فلسطین هستیم. اخراج قریب‌الوقوع فلسطینیان از محله شیخ جراح و استقرار نظامیان اسرائیلی در مسجدالاقصی به تنش‌های اخیر دامن زد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره حملات رژیم صهیونیستی به مکان‌های غیرنظامی در نوار غزه تصریح کرد: « اسرائیل ادعا می‌کند که گروه‌های مسلح را در غزه بمباران کرده، اما حملات آن منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شد. ما هیچ مدرکی دال بر استفاده از تأسیسات غیرنظامی تخریب‌شده در غزه توسط هر گروه شبه‌نظامی ندیده‌ایم».

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «شهروندان اسرائیلی از [سامانه پدافندی] گنبد آهنین سود می‌برند اما فلسطینیان ساکن غزه از هیچگونه پوششی برخوردار نیستند. حملات اسرائیل به غزه، کشته‌شدن غیرنظامیان و هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی، می‌تواند به مثابه جنایت جنگی باشد».

بر اساس این گزارش، باشلت درباره طرح‌های رژیم اشغالگر قدس برای اخراج فلسطینیان از منازلشان نیز هاطر نشان کرد: « من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که فوراً اخراج ساکنان شیخ جراح و سایر محله‌ها را متوقف کنند. اسرائیل طبق قوانین بین‌المللی موظف است از ساکنان کرانه باختری، قدس شرقی و غزه محافظت نماید».

به نوشته وبگاه «یورونیوز»، وی با بیان اینکه غزه بزرگترین زندان فضای باز جهان است، گفت: «ما خواستار حفظ ارزش‌های عدالت و رأی‌دادن به تصویب قطعنامه ارائه شده به شورا هستیم».

منظور او، قطعنامه‌ای است که خواستار اعمال محدودیت‌های تسلیحاتی بر رژیم صهیونیستی و تشکیل کمیته تحقیقاتی درخصوص جنایات جنگی علیه فلسطینیان است که امروز در شورای حقوق بشر سازمان ملل به رأی گذاشته می‌شود.