شهر خبر

عوامل تمایز انتخابات کنونی سوریه با سال ۲۰۱۴ به روایت رسانه لبنانی


عوامل تمایز انتخابات کنونی سوریه با سال 2014 به روایت رسانه لبنانی

انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در این مرحله بنا به دلایلی کاملا متفاوت از دور نخست آن در سال ۲۰۱۴ برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه النشره لبنان درباره انتخابات سوریه در گزارشی نوشت، انتخابات ریاست جمهوری سوریه که در حال حاضر در جریان است شباهتی با آنچه که در سال 2014 اتفاق افتاد ندارد و به صحنه آن کاملاً تغییر کرده است. در آن زمان سوریه در قلب طوفان جنگ بود در حالی که اکنون از آن عبور کرده است.

مردم سوریه در بخش‌های قابل توجهی از مناطق این کشور در سال 2014 قادر به شرکت در انتخابات نبودند؛ اما امروز همه ملت سوریه بازیگران اصلی در انتخابات هستند، مانند مردم حومه دمشق، دیرالزور، حمص و درعا. در حالی که این مناطق در سال 2014 تحت سیطره گروه‌های تروریستی ، اما اکنون پس از پیروزی سوریه بر تروریسم و بازگشت خاک این مناطق به آغوش دولت و ملت سوریه، مردم آزادانه در رویدادهای مردمی و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند. ملت سوریه اکنون نیز آمده‌اند تا ثابت کنند خودشان سرنوشت سوریه را رقم می‌زنند.

مردم سوریه را می‌بینیم که پرچم سوریه و تصاویر «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور را در همه مناطق حمل میکنند و این نشان می‌دهد که سوری‌ها در آستانه یک مرحله جدید هستند که از جنگ عبور کرده ؛ اما این بار باید با چالش‌های اقتصادی و معیشتی که در نتیجه تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه آنها اعمال شده بجنگند. مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مظاهر همین اراده ملی در مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

علاوه بر آن می‌بینیم کشورهای عربی که تحت فشار غرب و آمریکا طی سال‌های جنگ سوریه را رها کرده و برخی نیز در جنگ تروریستی علیه این کشور مشارکت داشتند اکنون دوباره به سمت دمشق متمایل شده‌اند. همانطور که طی ماه‌های گذشته شاهد تلاش‌های عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط با سوریه بودیم و مقامات دو کشور دیدارهایی با یکدیگر داشتند.

بر این اساس می‌توان گفت سوریه در آستانه ورود به مرحله جدیدی است که این اتفاق بسیار سریع تر از چیزی که دوستان و دشمنان سوریه فکر می‌کردند رخ می‌دهد.

انتهای پیام/